Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, June 15, 2011

BERSIh 2.0 - Akhirnya... Polis bersuara!

Hairan ye? demo yang ni Polis tak bagi amaran pun! Polis pun takde!


Teman dok nunggu gak Polis keluarkan kenyataan pasal BERSIH 2.0 nie..
Akhirnya penantian terhenti!

Polis bagi amaran akan tangkap demonstrator sepertimana arahan UMNO kepada mereka.
Akta Polis sekali lagi jadi ugutan..
Hmmm... Adakah kalian semua gentar??

budakbalun 15062011

Polis akan mengambil tindakan perlu termasuk membuat tangkapan pencegahan sebelum dan semasa perhimpunan BERSIH yang dijadual berlangsung pada 9 Julai depan, kata Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar.

Katanya, polis tidak akan mengeluarkan permit untuk perhimpunan BERSIH atau kumpulan lain yang menentangnya, kata Khalid, lapor Star online.

Khalid berkata, keputusan itu dibuat kerana perhimpunan itu bukan sahaja akan mengganggu keamanan, tetapi juga mencetuskan kekacauan.

Menurutnya, polis menerima 418 laporan dari para peniaga, ejen pelancongan dan individu yang membantah perhimpunan itu diadakan di Kuala Lumpur pada tarikh 9 Julai.

Bercakap kepada media di Akademi Polis di Cheras hari ini, Khalid berkata polis difahamkan kumpulan lain juga merancang untuk mengadakan perhimpunan di lokasi dan tarikh yang sama dengan perhimpunan BERSIH.-malaysiakini


3 comments:

Amuraria said...

TENGOKLAH APA KATA PARTI KOMPONEN TERBARU UMNGOK !

budakbalun said...

Amuraria..
Dah lama dah parti komponen BN ni kita tau..
cumanya depa tak declare aje.. hahaha

Anonymous said...

Dalam perhimpunan yang terdahulu pun tak de yang merusuh.Orang akan merusuh kalau diganggu atau diprovok.PERKASA-NGOK ni nak cari publisiti.Ahlinya tak lah seramai mana pun tapi cuba nak ganggu himpunan BERSIH.Saudahlah Brahim...lu tak de keje ke??????