Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, May 9, 2011

Hidup Pemuda UMNO-Melayu Penang!

Musykil gak dengan status Ketua Pemuda UMNO Penang ni.. melayu ke mamak? adehh!


Serbu KM: Umno bertindak ala samseng

BUTTERWORTH, 9 Mei: Tindakan ala samseng yang dipamerkan oleh pemuda Umno Pulau Pinang sepertimana yang dizahirkan selepas majlis perasmian Projek Pembinaan Jalan Penghubung di Jalan Bagan 29 - Jalan Siram oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng memperlihatkan wajah sebenar pimpinan mereka yang ingin wujudkan.

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Ustaz Mohd Salleh Man (gambar), ketika mengulas insiden yang mencemarkan imej Umno Pulau Pinang itu, menyatakan apa yang dipertontonkan oleh Pemuda Umno yang diterajui oleh ketuanya, Shaik Hussein Mydin, mencalarkan wajah Umno sendiri.

Dalam insiden semalam, selepas majlis perasmian bertempat di pasar awam Taman Bagan, sekumpulan pemuda Umno telah menyerbu Lim Guan Eng ketika bersama dif kehormat untuk menyatakan kekesalan mereka mengenai isu 'Kristian agama rasmi negara' sepertimana yang disiarkan oleh akhbar arus perdana milik Umno.

"Apakah ini barisan pemimpin yang mahu diwujudkan oleh Umno tanpa menghormati seorang ketua kerajaan negeri yang dipilih oleh majoriti rakyat sebagai pemerintah.

“Jika tindakan tidak bermoral dan ala samseng ini jelas dipertontonkan di khalayak ramai, apakah kita yakin mereka ini dapat membela nasib rakyat dan golongan muda sekiranya ini akhlak yang ada,” kata Salleh yang juga Adun Permatang Pasir. - Harakahdaily

5 comments:

Amuraria said...

JANGAN SILAP FAHAM ATAU SILAP LAPOR, KERANA DI PENANG MANA ADA MELAYU AHLI UMNO ! ADA LA DUA TIGA EKOK MELAYU TAPI KEBANYAKAN ADALAH INDIA MUSLIM MENGAKU MELAYU ,MACAM MAMAK MAHATAIK KUTTY TU JUGA LA YANG DARI KEDAH TAPI ASAL DARI MALBARI INDIA ! YANG PI SERBU DULU DI KOMTAR PUN INDIA MUSLIM LA YANG MENGAKU MELAYU UMNGOK,MACAM DEPA NI JUGA LA PEMUDA UMNO KONON TAPI PEMUDA MIC ATAU KIMMA LAGI ELOK DAA ! DEY MACHA PODAAAH !

bunbinban said...

hahaha....aku tak cam arrr muka tu...gelap sgt! ada ke melayu cm tu. adakah itu di panggil sawong matang?. yg aku nampak 'terlebeh' matang adalah...rentung terus..hahaha..bilalah melayu nak sedar yg kulit mereka adalah sawao matang bkn hitam lenggam...ce tengok ic ce tengok ce tengok

budakbalun said...

dengar2 cite kebanyakkan mesyuarat umno bahagian belah sana guna bahasa Tamil??? wakakakaka~

Anonymous said...

Lepas nie jangan risau ahli UMNOPORNO akan dibuka kepada bangsa PAKISTAN, BANGLA, VIETNAM, MYANMAR DAN AFRIKA SELATAN.

-wakleman

budakbalun said...

so, ada cawangan Kelab UMNO luar negara lah nanti kat Surabaya,Jawa barat,Dhaka,Phnom Penh,Hanoi.. wakakaka!