Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Friday, March 11, 2011

Polis Cuba Halang Ceramah PAS di Felda Sg. Tengi Hulu Selangor!

Ceramah anjuran Pakatan Rakyat di Dataran Sungai Tengi Hulu Selangor malam tadi cuba dihalang oleh pihak Polis. Beberapa ketika sebelum majlis ceramah dimulakan sekumpulan anggota polis cuba menghalang ceramah berkenaan dengan mengatakan bahawa ceramah ini tidak ada permit!

Bagaimanapun selepas sedikit perbincangan, pihak Polis membiarkan ceramah berlangsung sehingga tamat walaupun pihak penganjur berada dalam siap sedia kerana diugut oleh SB yang bertugas untuk merampas pembesar suara di pentas!

Alhamdulillah, akhirnya majlis ceramah berlangsung dengan jayanya hinggalah Abang Mat Sabu menamatkan ceramahnya kira-kira jam 12 malam.

Sebelum itu Cikgu Normala menyampaikan ceramahnya yang sangat membuka fikiran terutama bagi golongan kakitangan awam yang masih lagi takut untuk membuat perubahan termasuk juga masyarakat felda yang rela dipergunakan oleh UMNO bagi memenangkan mereka.

Sedikit rakaman lensa 'cap ayam' budakbalun malam tadi..


Solat Sunat Hajat Mohon Bantuan & Keizinan Allah SWT dalam perjuangan ini...



Ketibaan Abang Mat.. Cikgu Normala terlebih awal tiba..


Sedikit jamuan makan selepas solat Sunat Hajat.. Wah! Family Perjuangan!


Abang Mat makan malam bersama pimpinan PR Hulu Selangor, turut kelihatan wakil PKR Hulu Selangor (bersongkok)

Yang Dipertua PAS Kawasan Hulu Selangor Tn Haji Abdul Wahid Basri (Berkopiah, tengah) turut menemani Bang Mat makan malam

Cikgu Soroso sebagai MC malam itu... "saya pun cikgu jugak! dah puas kena ugut!" Allahuakbar!

Cikgu Mala ditemani anak gadis muslimat Bukit Beruntung..

Pihak Polis Cuba Menghampiri Pentas untuk merampas pembesar suara.. hmmmm..
Unit Amal bersedia hadapi sebarang kemungkinan! hancur Toghut!

Antara hadirin yang hadir.. Agak ramai untuk kawasan felda yang 'karat' birunya ini!


Wakil PKR Hulu Selangor berucap, padat tapi penuh dengan sinis kepada UMNO!

Abang Mat bersama Hj Wahid di pentas utama


Cikgu Mala memulakan bicaranya... 1 jam lebih dia berceramah malam itu! hebat!
Sarat dengan pengalaman di tenang dan pengajarannya.
Nasihat buat guru-guru dan rakyat felda sangat menarik!

Unit Amal sepanjang majlis terpaksa menghadap brader-brader Polis...
Aiseh! Jangan buat keje UMNO brader Polis oiii!! Buat kerja untuk rakyat laaaa!

Yang duduk depan pentas..

Yang duduk tepi pentas...



Yang ditunggu-tunggu... Abang Mat pula membuka bicara dengan serangkap pantun.. Menjawab pantun yang dijual oleh Cikgu Normala tadi..

Orang kuat dan 'otaimer' PAS Kawasan Hulu Selangor..
Banyak pengalaman berhadapan dengan UMNO paling kuat didunia!
UMNO Bahagian Hulu Selangor! wakakakaka!




4 comments:

Anonymous said...

Hehehe..

Bro cikgu Soroso tu nak kena tukar ke Sandakan tu. tapi aku TABIK SPRINGG KAT DIA.Dah jenuh kena tukar tapi steady jek, sebab bisnes kebun ada tu yang berani tu.

-wakleman

Anonymous said...

Sudah2lah kerja mencari slh n myalahkan org...
Kalo PAS benar2 jujur mentadbir cerminlah apa struktur pentadbiran PR skrg di Selangor...
PAS di Selangor hanya ibarat budak suruhan dan Pak Turut...

Anonymous said...

To anon 5:50,

PAS minoriti di Selangor nie, Majoritinya adalah PKR dan MB adalah dari PKR, kata putus mestilah dari MB. Tapi lain pula di Kedah dan Kelantan wakil PAS adalah MB dan kata putus adalah pada PAS. Itu normal la bro, jujur la sket dalah pertimbangan nko tu.

Dalam Bee End sendiri adakah umNGOK tak mengikut telunjuk MCA,Gerakan dan MIC? Apa dah jadi dengan Pulau Pinang yang diperintah oleh Gerakan selama hampir 50 tahun? Dalam 10 orang terkaya di Malaysia berapa ramai orang Melayu? itukah yang nko nak bangga kan dengan umNGOK?

Bila bercakap tu pakai Otak, lain la kalau otak nko letak kat kepala lutut.

-wakleman

sunsnake@budakbalun said...

Anon 5:50PM

UMNO memerintah selangor sejak merdeka sampai la Mac 2008..
MB Selangor semua dari UMNO..
Idak pulak dikira jadi pak turut pada MCA,MIC dan gerakan..

Hakikatnya..
Mahu tak mahu parti2 politik melayu kena bekerjasama dengan parti2 bukan melayu termasuk UMNO dan PAS..

cumanya kesanggupan menggadaikan milik bangsa oleh UMNO sangat tinggi! bukti? pi cari sendiri laaaa!!