Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Tuesday, March 1, 2011

Murahnya Nilai Rakyat Disisi UMNO!


Banyak tu je barang yang diberi?
Udahlah murah.. guna pun paling lama 2 minggu! Idak pun sebulan lah..
habis je stok free ni macam mana?
rakyat nak makan apa?

C'mon la UMNO!
Jangan perkecilkan nilai hidup rakyat..
Ini semua boleh dicari sendiri oleh rakyat dengan mudah dengan syarat..
permudahkan kehidupan rakyat.. bukan mempermudah-mudahkan tanggungjawab membela rakyat!

Apa sangat la nilai kotak 'goodies' sebegini dibanding kesan kenaikan harga minyak yang menjadi punca tsunami harga makanan asas!

Hmmm.. tapi yang heran..
sebab benda-benda macam nilah UMNO mampu kekalkan kuasa di kawasan-kawasan melayu kampung dan felda!
Adehhhh!!!

Teman teringat di PRK Hulu Selangor..
bersepah benda macam ni bagi dek UMNO pada kawasan majoriti cina..
berebut-rebut orang cina ambil benda-benda nih!
Tapi mari hari mengundi.. PR menang besar kat peti undi tuh!!
adehhh!!
sunsnake 01032011

100 kotak 'bantuan' BN tiba ke Kerdau

BN hari ini secara senyap mengedarkan berkotak-kotak barang makanan kepada penduduk satu-satunya kampung Cina di Kerdau atas nama bantuan. Kotak yang diangkut dengan trak petang ini diedarkan oleh beberapa orang yang memakai baju merah yang pergi ke beberapa rumah bagi mengenalpasti identiti penduduk.

Berita Penuh

2 comments:

ALahaI sI LunCAi said...

ORANG HARGAI UMNO BAGI BENDA YANG TERMAMPU JER. ORANG RASA PAS TIPU DEPA SEBAB NAK BAGI BENDA YANG DIA SENDIRI BELUM TENTU DAPAT ' SYURGA'.

Anonymous said...

Hehehe..Pas boleh bagi syurga ke? Apsal la bengap sangat, lu nak syurga lu ikhtiar sendiri la bro. Bengap punya PENCACAI umNGOK nie.

umNGOk dah mula mengedarkan subsidi pada pengundi, tu bukannya RASUAH cuma hasil subsidi yang ditarik balik je, tapi khas untuk pengunci Merlimau dan Kerdau je.

Kalau tak caya tanya SPR mesti dia kata subsidi je tu. Bolehla pengundi kerbau dan Merlimau buat bekal sementara menunggu subsidi datang kembali PRK nanti.

-wakleman