Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, February 21, 2011

Himpunan 30K Pemuda PAS 2011- Catatan budakbalun

Tulisan Allahyarham Fathi Yakan didalam kitabnya "Generasi Pemuda Dan Perubahan"..

"Sebenarnya,matlamat utama persiapan pemuda-pemuda Islam hari ini ialah untuk melaksanakan matlamat tercapainya 'Qawamah' (penguasaan) Islam terhadap masyarakat dan dunia....ini memerlukan tugas para pemuda Islam bagi memindahkan pimpinan umat dari tangan jahiliah ke tangan Islam.....dan juga pemikiran,perundangan dan akhlak jahiliah kepada pemikiran,perundangan dan akhlak Islam".

Alhamdulillah, dengan semangat menyahut seruan Kepimpinan Pemuda PAS dan keinginan menyambung perjuangan pejuang-pejuang Islam terdahulu, Dewan Pemuda PAS Hulu Selangor telah berjaya menghantar pemuda-pemuda PAS Hulu Selangor seramai lebih 80 orang dengan menggunakan 2 buah bas. Sedikit catatan pengalaman bergambar oleh budakbalun yang juga diizinkan oleh Allah SWT untuk turut serta... Allahuakbar!



Ketua Pemuda PAS Pusat,
Al Fadhil Ustaz Nasruddin Hassan At-Tantawi sedang berceramah
di Kalumpang sebelum kami bertolak ke Kedah...



Antara sahabat yang baru tiba dari Bukit Beruntung,Serendah, membawa ke Kalumpang.. steady syeikhhh!!


KP Pusat membacakan doa buat perjuangan ini.. Semoga Allah SWT berikan keizinan kemenangan Islam di Malaysia..


Ameen!


Haaaa.. Inilah dia rezeki teman di RR Tapah..
Dia tulis "Roti Turki" tapi yang siapkan roti ni Bangla??? adehhh!!


Ni RR Tapah ke Kota Sarang Semut tempat Himpunan??
ramai semacam pemuda PAS... Allahuakbar!


Bulan purnama penuh mengiringi perjalanan kami sepanjang malam itu...
"bulan' purnama di hati kami!



Warung Nasi Lemak tepi masjid Gurun jadi 'mangsa' serangan pemuda PAS hulu Selangor yang kelaparan!!! hahahaha!


Akak berbaju biru tu naik pening layan order pelahap-pelahap yang datang dari jauh nehh!! wakakaka!


Saksikanlah bukti betapa laparnya mereka...


Haaaa.. bukan takat pemuda.. 'pe-tua' pun joint!!
Ya Allah! Istiqmahkanlah hati aku ni.. agar sekuat hati mereka ini... Ameen!


Ijad si Kaki 'takbir' Bukit Beruntung...
mana-mana dia leh takbir hatta atas motor sekali pun!! wakakaka!


Rezeki budakbalun pagi tu..
Nasi lemak ikan masin sebungkus.. roti kosong sekeping.. teh o suam secawan!
Terima kasih buat sahabat teman yang sudi membayarnya..
(kalau tahu dia nak bayor.. mau 4 bungkus teman sapu nasi lemak tuh!!)..

Geng 'PAS Tegar" Serendah sedang santappp!


Ketibaan kami disambut ribuan pemuda PAS yang semakin memenuhi ruang di padang rumput (ada rumput ke?) Kompleks PAS Kedah! Allahuakbar!


Yang pakai snowcap merah ni adalah seniman dari Serendah! wakakaa!




Pimpinan kami antaranya...


Idola teman.. Salahuddin Ayub! Tak pernah jemu dengar pidato beliau..
di Rusila masa Ijtima' Tarbawi hari tu.. tak sedar menitiskan airmata dengar kisah pengalaman beliau diawal perjuangannya dalam PAS... sehinggakan nak beli susu anak pun takde duit! duit diimfa' sepenuhnya pada perjuangan!!! Ya Allah mampukah aku jadi begitu?


Kebiruan langit memayungi kami.. Allahuakbar!






betul punya fanatik puak2 nih.. ayor pun hijau??


Sunnah org berjuang.. Solat itu wajib menjadi salah satu cara merintih,merayu dan mengadu kepada Rabbuljalil.. Ya Allah,kasihanilah kami yang lemah ini dlm perjuangan menegakkan hukumMu!

makan pun kena berbaris daaa...


Ikhlas cakap..
gulai kawah PAS Kedah hari tu lah gulai kawah paling sedap teman pernah makan! perghhh!!! Allahuakbar!


Agak2 kalau himpunan Pemuda UMNO..
ada tak scene macam nih?? jangan marah ye? tanya je...

sesi ambil wudu' beramai2..


Banner di Pentas utama..


sesi petang.. dalam dewan pulak.. aktiviti JPRK..
ada 'stand-up speech' by Bro Bob Lokman! yang baru beberapa jam menyertai PAS!
hehehehe



suasana dalam dewan.. ada lagi 2x ganda jumlah ni diluar!
macam mana teman tahu? sebab teman lah antara golongan diluar!!
tak muat kat dalam syeikhhhh!!


Bekas vokalis kumpulan Melissa rasanya..
Syeikh Radzi menyanyikan semula lagu Cinta Untuk Nabila..
jadi Cinta Untuk Nabi..lah! sempoi!!


Bob Lokman menceritakan pengalamannya bersama UMNO dulu..
hok aloh... pernah joint pemuda UMNO rupanya mamat nih!!
kelakar giler cerita dia..

"Perhatian kepada yang benama Najib,
sila berundur sebelum kamu diundurkan oleh rakyat!" wakakaka! sempoi!



Pemuda PAS Hulu Selangor bergambar kenangan dengan syeikh radzi..
adehhh!! mane gambo teman??


Solat Maghrib, Solat Sunat Hajat dan Solat Isya berbumbungkan langit berlantaikan tanah!
ada yang tak guna apa lapik pun! dahi sujud atas batu tuh!!


Zikir munajat... sebelum Solat Hajat..



Suasana dihadapan kompleks...
Menantikan bermulanya Ceramah Perdana bersama MB Kedah dan Presiden PAS.


Wakakakak!!
Kata pejuang?? hujan skit dah menyorok bawah banner?? adehhh!


Berbaris naik bas.. dah nak balik dahhhhh!! isk isk isk!






3 comments:

Pemuda Jepun said...

Assalamu'alaikum dan salam berjuang

Ya Allah, jeles sungguh tengok gambar2 tu. Moga ada lagi program sebegini dan diberikan kesempatan untuk turut serta.

Teruskan istiqamah dan doakan untuk sahabat-sahabat lain juga.

Wassalam

Pemuda bumi Sakura

Anonymous said...

Takbir!!!!

PAS Tegar kampung teman Kalumpang, Cikgu Soroso ada joint sekali ke bro?

Apa-apa pun SYABAS.

-wakleman

sunsnake@budakbalun said...

W.salam...

Pemuda Jepun..
InsyaAllah.. program sebegini akan diadakan di peringkat negeri2..

Wakleman
Cikgu Soroso mana pemuda dahhh!!
dah expired.. wakakakaka!