Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Tuesday, February 1, 2011

Bila Rakyat Malaysia Akan Bangun Serentak?



Saksikanlahhh!!!
Minit 3:42 ke atas...

Teringat masa Demo Anti ISA dulu..
Masa kami tengah solat hajat sewaktu terkepung diantara Bank Rakyat dan Masjid negara..
Diimamkan oleh Dr Mujahid..
Tusss!!! Tusss!!! Tusss!! Di rakaat kedua..
3-4 biji canister melayang-layang atas kepala...

Hebat Rakyat Mesir!
Hebat Mahasiswa Mesir!!

Mahasiswa Malaysia?
Errr... tengah sibuk prepare sambutan Valentine's day nehh!!
Wakakakakaka!

Pro-Aspirasi tuhhhh!!
Cheh!

sunsnake 01022011

12 comments:

Anonymous said...

mohon link http://wicararumi.blogspot.com

Anonymous said...

KEPADA BLOGGER PEMBANGKANG:

AKU TUNGGU JUGA CERITA PASAL PRK TENANG. TAK MINAT NAK KOMEN KE? APA CERITA MALA SEKARANG, DAH GILA MEROYAN KE ????

sunsnake@budakbalun said...

wicararumi..
odewayyyy..

anon 11:42pm..
errrkk.. ko apa hal bro? wakakaka

tak nak ulas minyak downgrade ke?
dulu ron97.. la ni ron 95..

Hujan iman said...

kalau r ader surat khabar yang bebas suara...
kalau r ader TV yang bebas suara...

teman ase, makcik2,pkcik2, adik kakak abang yg asik dok percaya pd tv dan surat khabar semata mata,bulat2, jibik2, mesti akan terjentik utk memikirkan kebenaran...

Yugimudo said...

Ayaaaarkk.... gua sbgi mahasiswa terase tusukan panah 'anti-valentine'

tp gua baek, gua tk penah smbut valentine, hohohoho~~

sunsnake@budakbalun said...

Yugimudo..
hehehehe... ko mahasiswa yang OK..

wakakakaka!

Anonymous said...

SIAN BLOGGER2 DOK PROVOK NAK BUAT DEMO JATUHKAN KERAJAAN, AGAK2 BERAPA JUTA ORANG NAK JOIN HA

BELI LABU LEPAS TU TERJUN, GERENTI ANGAN-ANGAN TERCAPAI

joecharlie said...

Mengapa rakyat memeberontak beb !. Mereka berontak kerana presiden itu terlalu lama memerintah tidak mahu turun-turun rakyat dah bosan beb !. Rakyat tidak berubah, kemiskinan, pengangguran berada dimana dengan kadar yang tinggi. ek..

Samalah diKelantan Nick Aziz lama sangat pegang jawatan beb. Rakyat dah mula bosan kerana tidak bawa apa-apa perubahan jelas beb.Ek.. Nik Aziz perintah kelantan lebih 20 tahun. Sekarang yang dekat-dekat keliling dengan dia jer yang minta dia terus beb !

Beberapa orang El Baradei telah bangkit melalui pondok sudah bising beb !. Depa kata terlalu lama jadi mengarut dan kering idea beb !. ek..
Posted by RUMAH KACA

Anonymous said...

Betul Joecharlie

Dok teropong sampai ke Mesir tu buat pa?????

Mursheet dah 20 tahun tak reti2 bahasa lagi ka.

Malaysia dok aman elok2 ajak buat rusuhan pula...Jenis parti sesat ni kira nak menyusah orang ja.

Parti Sesat SeMalaysia

sunsnake@budakbalun said...

wakakakka... Nik aziz yg bini dia x melaram ke dubai pulak yang didengki dek puak2 gila hiburan neh! Hmmm..

Cikgu Di said...

Salam buat saudara...
Dalam pentadbiran sesebuah negara peranan pemimpin untuk menjaga kepentingan rakyat adalah asas kekukuhan satu-satu negara tersebut. Bila rakyat hidup dalam harmoni dan aman maka tidak perlu untuk kita berdemotrasi mau pun bangkit untuk menentang secara fizikal yang boleh menyebabkan keadaan yang lebih parah.

Iraq hingga ke hari ini belun lagi aman biarpun telah bertukar tangan dari satu pemimpin ke satu pemimpin yang mungkin saling menyatakan kemungkinan-kemungkinan yang terbaik bagi setiap pemimpin yang mahu menjadi ketua. Jadi jangan terlalu mudah untuk kita menyala api untuk membakar Bumi ini dengan cara yang mudah kalau kita tidak tahu penghujungnya.

Amalan demokrasi dinegara ini masih lagi relevan. Dan setiap rakyat boleh salurkan pandangan dan pendapat melalui wakil yang di pilih. Jadi gunakanlah peluang ini sebaik mungkin dan janganlah terlalu ikut darah muda yang kadang-kadang implikasi selepas sesuatu tindakan yang keterlaluan buruk padahnya.

Dan kita akan lihat bagaimana Mesir selepas ini... moga-moga ianya kearah kebaikan hendaknya... Walahualam.

Anonymous said...

ALJUBURI
Inila pengikut PAS, kata bodo marah, negara elok2 aman damai di ajak nya orang ramai berdemonstrasi..pastu yg tunjuk2 perasaan semua melayu2 bodo da minum air selipar wali trompah, yg cina DAP senyum tepuk tgn tengok melayu2 bodo dari PAS kena tembak air & gas..bodo..jenis manusia xreti bersyukur dengan nikmat yg telah di terima..memang la PAS ni ngajar pengikut jadi sesat..