Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, November 3, 2010

Rasuah-Pengerusi SPR Akui Takde Tel*r?

Patutlaa... Tengok la mikrofon depan balaci nih!!


Hampas!
Itu aje yang teman boleh klasifikasikan pada SPR kali ni..
Inilah kemuncak kepada segala tuduhan bahawa sememangnya benar SPR adalah balaci merangkap pencacai mengangkat najis kepada UMNO.

Dengan bersahaja tetapi penuh keyakinan, Pengerusi SPR ini mengaku kalah kepada gejala rasuah wang ini terutama apabila dengan jelas bukti bahawa UMNO memberikan duit 'tanpa sebab' kepada pengundi-pengundi Galas!

Wah!
Begitu mudah dan lunaknya seorang yang berjawatan setinggi Pengerusi SPR Malaysia ini menyerah kalah? Kalau begitu, adalah lebih baik dia meletakkan jawatannya dan bertugas sebagai operator kilang sahaja! Malahan operator kilang lebih mulia kerana tidak pernah membazirkan wang rakyat sepertimana Pengerusi SPR ini yang dibayar gaji dan elaun tinggi semata-mata untuk berkata 'tidak mampu' kepada rakyat!

Lupakah kamu duhai Pengerusi SPR, didalam isu sangat rumit seperti kes Dun Perak pun kamu masih mampu menjatuhkan hukuman dengan menolak surat perletakan jawatan 2 Adun Katak iaitu Jamal Behrang dan Osman Changkat Jering yang jelas tetapi dalam kes rasuah pilihanraya ini kamu mengangkat kedua-dua tangan kamu sepertimana komunis mengangkat tangan meletakkan senjata! Dimanakah integriti dan maruah kamu sebagai Pengerusi SPR?

Kamu sering berlagak dengan kuasa yang kamu ada walaupun hakikatnya kuasa mengarah diadakan sesuatu pilihanraya adalah kuasa Speaker Parlimen/Dun.
Kemu sering berlagak mengetahui segala-galanya tentang proses pilihanraya tetapi kamu mengakui sangat bodoh dalam kes rasuah pilihanraya ini?

Maka dengan segala hormatnya, adalah lebih baik kamu meletakkan jawatan kamu sebagai Pengerusi SPR kerana kini kamu kelihatan benar-benar bodoh dan tuli kerana gagal menjamin akan keadilan didalam proses pilihanraya di Malaysia!

sunsnake 03112010

SPR: Bayaran RM20 bukan rasuah

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yakin bahawa bayaran RM20 yang ditaburkan kepada orang ramai sebelum majlis jamuan makan malam anjuran Wanita Umno di Batu Sapi, Sabah bukan bertujuan membeli undi.

Ketika dihubungi hari ini, pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata dakwaan seumpama itu sukar dibuktikan. “Kita banyak dengar perkara ini, ada orang bagi basikal dan makanan. Mereka boleh beri pelbagai alasan.

Lihat contoh PAS, kata mereka bayaran RM250 untuk pengundi luar supaya pulang mengundi di Galas bukan rasuah tetapi sebagai elaun pengangkutan,” katanya dengan panjang lebar melalui telefon.
Berita Penuh

2 comments:

otaklunyai said...

mamat tu lebih suka jadi barua macam B*B* menyondol je dari jadi manusia yang bermarwah.

sunsnake@budakbalun said...

teman tengok muka dia di Tv3 tadi..
masa tu tengah makan..
terus stop makan!! tak selera!!!