Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Saturday, August 21, 2010

Khutbah@Penang - Apa Salah Guan Eng?


Kes ni simple je..
Sama macam kes Dr Hassan Ali dituduh tak baca Selawat Nabi Dalam Khutbah Jumaat masa kempen PRK Hulu Selangor dulu..

Teman tengok di Tv3 hari tu.. sibuk depa pi interview kariah yang ada di dalam masjid masa kejadian tuh! bersemangat sungguh pakcik-pakcik tu bagi komen!
Marah betul depa kat Lim Guan Eng! wakakaka!
walaupun ada pakcik tu macam tak selesa je kopiah kat kepala!
mungkin dah biasa bersongkok kot? wakakaka!

Hingga hari ni teman tak tau siapa Khatib yang membacakan khutbah tersebut!
Kalau dalam kes Dr Hassan Ali, wartawan terus tanya Dr hassan direct..
kali ni kenapa tak terus jumpa Khatib yang bertugas??
aduyaiii!!!

ke Khatib tu hentam skrip sendiri? kalau gitu, kompom!
UMNO punya khatib!!
Takut benor dia dengan Guan Eng kalau benar itu arahan Guan Eng!!

wakakakaka!

Sial punya UMNO!
sunsnake 21082010

Anwar: Isu khutbah fitnah terbaru Umno
Ogos 20, 10 4:55pm

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan isu khutbah Jumaat merupakan fitnah terbaru "yang dimainkan oleh Umno untuk menyemarakkan api kebenciandi negara ini. "Tuduhan yang dilemparkan kepada kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang bahawa nama Yang di-Pertuan Agong telah digantikan dengan nama ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah terbukti merupakan satu pembohongan semata," katanya.

Dalam satu kenyataan hari ini, beliau yang juga ketua umum PKR berkata, pihaknya memandang serius perkara tersebut. Anwar berkata, beliau sendiri memantau perkembangan tersebut, membaca teks khutbah yang diedarkan dan menerusi rakan-rakan di Pulau Pinang. Bagaimanapun, katanya beliau mendapati tuduhan tersebut tidak berasas. "Bahkan ianya merupakan satu fitnah demi laba politik pemerintah yang kian hari kian terdesak," katanya sambil menambah pimpinan Umno berterusan menggunakan aksi politik perkauman sempit yang usang.

Berita Penuh

6 comments:

Anonymous said...

Tak ada orang akan percaya kepada pemimpin UMNO lagi....

zakiyahpar said...

Assalamu'alaikum...

Dalam Astro Awani sebut, yang baca khutbah tu adik Mufti Pulau Pinang...

nampaknya, puak2 UMNO 'sayang' sangat dengan Islam... =)

Ramai yang melenting dan marah dengan tindakan khatib tu..

Adakah mereka lupa kisah Nabi Muhammad s.a.w ketika hendak menyampaikan Islam di Thaif?

Nabi Muhammad s.a.w telah diberi tawaran oleh Malaikat penjaga gunung untuk membinasakan penduduk Thaif. Malah Nabi Muhammad s.a.w menolak tawaran (bahkan Nabi Muhammad s.a.w sebelum itu telah menerima layanan yang buruk; dibaling batu) tersebut sebaliknya berdoa kepada Allah Ta'ala supaya membukakan pintu hati penduduk Thaif untuk menerima Islam.

Jika UMNO benar2 'sayang' kepada Islam, kenapa mereka maseh menolak hudud bahkan sesetengah pemimpin mereka menghina dan mempermain-mainkannya?

Wallahua'lam...

orangkampung said...

Satu je nak tanya dalam Quran adakah suruh kita doakan orang kafir yang nyata musuh Allah...Larangan mendoakan ada, tapi suruh doa ni pelik lah..

Inilah akibat kalau dah jauh tersesat....kembalilah ke pangkal jalan...Aku takut negara kita ni kena tipa bala je...Doakan kesejahteraan orang Islam tak nak. Inikan kafir pula yang dapat doa...apa punya sial ni..Aku ahli Pas juga, tapi aku rasa bab ini buat aku fikir balik, betul ke apa yang kita buat ni...

Aku nak tanya Tuan Guru Haji Hadi, Aku nak tanya Ustaz Nasa, Aku nak Tanya Datuk Dr Haron Din..betul ke kita buat ni...atau kita dah melampaui batas...kan Allah dah berfirman hendaklah kita semua jangan melampaui batas...

Kemana hala tuju sebenar Parti Pas yang kita sayangi ini...ke mana saudara-saudara..Apa lebihnya seorang kafir dari seorang Islam???
Apa lebihnya LIM GUan Eng yang tak sunat daripada orang Islam yang bersunat...Apa lebihnya kulit kulop si kafir ni...Kan Allah dah kata janganlah kita mempercayai orang kafir, mereka tidak akan ikut kita, selagi kita tak mengikuti mereka...

wahai saudara-saudara Seislam..Demi bulan Ramadhan yang mulia ni, marilah sama-sama kita bersatu hati di atas nama Islam. Kita kibarkan jalur ke Islaman dan persaudaraan dan bukan kibarkan jalur persengketaan atas hawa nafsu...

wassalam.

sunsnake@budakbalun said...

Apa bezanya si kulop kafir??

Kalau dia masuk Islam jap lagi.. dia jauh lebih bersih daripada kamu duhai orangkampung yang dah berpuluh tahun Islam tapi Islam baka mak ayah kamu!!!

Anonymous said...

Orangkampung belajar agama dengan ustaz umNGOK la tu, Belajar ISLAM HADHARI ke?

-madir-

sunsnake@budakbalun said...

zakiyahpayar-
UMNO ni jenis tak faham agama sendiri..
Pada dia Islam itu hanya untuk melayu..
dan selama-lamanya melayu itu Islam!

cuba letak UMNO ni kat Bali tengok..
agak2 boleh hidup tak UMNO kat Bali sebab disana majoriti Melayu Hindu!
haaa.. amik!!