Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, April 5, 2010

PRK Hulu Selangor (14) Ukhwah PR makin jitu tiap kali diduga!


Setelah menghadiri beberapa mesyuarat sekretariat Pakatan Rakyat, dapat teman simpulkan betapa ukhwah diantara pendokong-pendokong perjuangan dari PAS, DAP dan PKR semakin baik dan menampakkan kematangan!

Sememangnya lumrah akan berlaku ketidak puasan hati dan perselisihan pendapat, namun cara kedua-dua pihak berbincang dan memberikan lontaran fikiran sangat cermat dan berhikmah!
Dari pihak PAS & DAP, sememangnya mereka sangat-sangat memahami situasi yang dilalui oleh PKR selaku parti yang paling muda diantara mereka. Setiap idea dan pendapat PAS dan DAP disantuni dengan baik oleh PKR.

Untuk PRK kali ini, Pakatan Rakyat akan bergerak sebagai satu pasukan. Dengan diketuai oleh PKR dan dibantu oleh PAS dan DAP, jentera PRK kali ini diyakini adalah yang paling tersusun pernah diadakan!

Sememangnya kebetulan pula PAS Hulu Selangor sememangnya telah melaksanakan gerak kerja jauh lebih awal daripada ini. Pelbagai program di dalam Dun Ulu Bernam telah dilaksanakan sebaik sahaja PRU 2008 berakhir.

Kemenangan buat PR, seperti yang pernah teman coretkan dahulu untuk PRK Hulu Selangor ini sangat penuh dengan ranjau. UMNO-Barisan Nasional sangat-sangat memerlukan kemenangan ini bagi merawat kelukaan mereka. Bagaimanapun belum sempat mereka merawat, luka baru telah pun muncul apabila UMNO dan MIC dengan jelas 'bergaduh' mahukan calon masing-masing mewakili BN kali ini!

Disini dapat dilihat betapa tenang dan profesionalnya PAS terutamanya PAS Kawasan Hulu Selangor yang dengan hati yang terbuka menerima calon daripada PKR walaupun kelihatannya jentera PAS Kawasan Hulu Selangor lebih efisien berbanding PKR Cabang Hulu Selangor.

Sememangnya pimpinan PAS dan PKR Hulu Selangor amat rapat dan sering melaksanakan aktiviti sebagai satu kumpulan. Bukankah itu harapan semua?
sunsnake 05042010

0 comments: