Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Sunday, December 27, 2009

"Sayang'nya UMNO Selangor pada PAS!


Sekonyong-konyongnya teman terpaku depan TV kat klinik tadi..

Sekumpulan manusia melayu yang mendakwa diri mereka ahli,penyokong dan pengundi PAS berdemonstrasi dihadapan pejabat PAS Selangor.

Teman puji mereka diatas demonstrasi tersebut kerana teman menyokong demonstrasi sebagai salah satu cara menunjukkan ketidakpuasan hati dan sesuai dengan amalan demokrasi di negara ini dan buat kesekian kalinya demonstrasi ini 'bebas FRU'.

Yang menghairankan teman adalah isu yang mereka bawa untuk demo tersebut. Mereka tak puas hati apabila PAS bersekongkol dengan DAP? Ahli PAS? aikk?? Kenapa sekarang? Kenapa tidak masa Barisan Alternatif wujud dizaman reformasi dahulu? hehehehe

Sekali imbas wajah-wajah manusia melayu yang hadir di demo tersebut, ikut pengamatan teman memang takde 'muka' PAS pun! Malahan ada seorang hamba Allah yang berambut panjang dibarisan hadapan kumpulan tersebut sebiji seiras wajah ahli 'kurang ajar' yang hadir dalam dialog dengan MB Selangor berkenaan isu Kuil & Kepala Lembu tempoh hari!

Dan keyakinan teman bahawa UMNO Selangor memainkan peranan dalan isu ini amat tinggi! Setinggi Gunung Kalimanjaro di Tanzania! Hmmm.. amat menarik apabila UMNO berdemo tidak bersetuju PAS berada dalam Pakatan Rakyat kerana DAP turut menjadi ahli. "Sayang" jugak UMNO kat PAS! Kalau benar itu "sayang"..

Tapi kesian, PAS langsung tak kisah UMNO dah 52 tahun berpeluk dengan MCA dan MIC! Lantak la ke dema!

Kesian UMNO Selangor.. sejak bila UMNO 'sayang' kat PAS???

sunsnake 27.12.2009

0 comments: