Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Sunday, November 29, 2009

Bekas boss BTN ni ibarat...


Woi mangkuk!
sudah-sudahlah jadi pencacai pengangkat najis UMNO weii!!
Kalau betul UMNO-BN tak bacul!
Bebaskan dulu Mahkamah,SPR dan SPRM tu!
Ini jelas,terang dan nyata UMNO-BN contril 3 institusi ni!
Mahkamah- Kes MB Perak
SPR - kes Speaker Dun Perak & Kedah
SPRM - Humban orang dari tingkat 14!, kes Anak Toyo Selangor!

Takde sapa nak tamatkan BTN, elok BTN tu ada tapi pengisian yang kena ubah!
Kalau UMNO-BN sanggup kerjasama dengan PR untuk ubah pengisian BTN, silakan!!
memang tak boleh cari makan la pencacai yang sejenis dengan mamat Kachar nih!! wakakaka!!

UMNO..UMNO.. makin dibiar makin sengal!

sunsnake 29.11.2009

su BTN: Tindakan pengecut

KUALA LUMPUR 28 Nov. - Tindakan terbaru kerajaan negeri Selangor dan pemimpin DAP, Lim Kit Siang dalam isu berkaitan Biro Tata Negara (BTN) jelas memperlihatkan yang pembangkang kini semakin tidak tentu hala dalam usaha mengekalkan sokongan rakyat kepada mereka.

Bekas Ketua Pengarah BTN, Datuk Kamarudin Kachar berkata, sepatutnya jika pembangkang yakin yang mereka kuat maka mereka tidak perlu menyerang BTN dengan tuduhan yang bukan-bukan.

Kata beliau, apa yang berlaku sekarang ini tidak lain hanyalah gelagat orang yang tidak mempunyai keyakinan untuk berhadapan kekuatan pihak lawan atau dalam erti kata lain tindakan orang pengecut.

''Orang pengecut yang menuduh bukan-bukan. Kalau kita kuat, buatlah kursus BTN sepanjang tahun pun, apa nak takut. Nampak ini tanda-tanda jelas yang mereka takutkan pengaruh politik merosot, jadi mula melatah tuduh tak tentu hala.

''Sedangkan orang macam Kit Siang tuduh BTN atas dasar apa? Apa yang dia tahu pasal BTN? Apa bukti dia? Saya bimbang orang yang suka menghasut dengan menuduh yang bukan-bukan kepada sebuah agensi kerajaan seperti BTN inilah sebenarnya penyekat keharmonian,'' katanya di sini, semalam.


BTN tidak perlu dihentikan

KUALA TERENGGANU 28 Nov. - Biro Tata Negara (BTN) tidak perlu dihentikan dan segala tuntutan parti pembangkang berhubung perkara itu tidak seharusnya dilayan.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menegaskan, kursus dan modul yang diperkenalkan dalam BTN sebenarnya masih penting dalam menerap dan memupuk semangat cintakan negara di kalangan rakyat.

''Ia penting dalam membina sebuah negara yang maju dan utuh. Saya sebenarnya hairan kenapa baru sekarang parti pembangkang menimbulkan tuntutan seperti ini walhal kursus BTN telah lama wujud.

''Ini mungkin berlaku kerana mereka ketandusan isu selain ingin mengalih perhatian daripada masalah dalaman yang mereka hadapi sekarang," katanya.

2 comments:

Briged Akhdor LR2 said...

saper yg pegi btn tahu aper itu btn ..bagi puak berkepentingan @ pencacai umngok nak sorok aper lagi nie bkan zaman jepong n pak kadok lagi ..dah terang lagi bersuluh..btn nie blh dikataan tmpat menghina pimpinan pr dan agenda mmbenci kaum lain..zaman teman ber btn scara paksa dulu anak tgna yg tlh diisakan akibat berjihad dulu teruk dihina ..pastu secara halus menanam kebencian pada bangsa lain ..lagu ank kecil maain api mnjadi siulan siang dan malam warga btn..tp teman tak termkn pun agenda hampeh diorg pasalnye teman bkn mcm umngok..tp ader juge yg berjaya diperbodohkan

Budak Balun said...

1Malaysia tahu yang BTN memang perosak pemikiran!

Pada BTN ni..
Melayu itu UMNO! UMNO itu Melayu!
Lemah UMNO, lemahlah melayu..
Kuat UMNO, kuatlah melayu!

Banyak cantik abah depa!

Alhamdulillah.. Rakyat 1Malaysia makin tahun agenda depa!