Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, May 19, 2010

Cukuplah Kematian sebagai peringatan...


Semalam teman ke Kalumpang, Hulu Bernam melawat bekas cikgu teman Cikgu Safuan yang kehilangan anak lelakinya. Arwah meninggal di tempat belajarnya di Kolej Darul 'ulum, Kedah.
Punca kematian masih misteri namun cukup memilukan melihat cikgu teman mengalirkan airmata sewaktu memberikan ucapan terakhir sebelum menghantar jenazah ke liang lahad malam itu juga.

Jenazah tiba dari Kedah kira-kira jam 9.30 malam, telah siap dimandi dan dikafankan disana lagi, hanya mengambil masa sebentar dirumah bagi ahli-keluarga memberikan penghormatan terakhir dan disolatkan kira-kira lebih 100 orang yang hadir pada malam itu.

Allahyarham dimaklumkan kepada teman seorang pelajar yang pintar dan akan melanjutkan pelajarannya ke timur tengah, dimasa ini seorang abangnya juga sedang belajar di Timur Tengah.
Beliau pengsan kira-kira jam 5 pagi dan lebih kurang jam 6 pagi, arwah disahkan meninggal dunia.
Semoga roh Allahyarham ditempatkan oleh Allah SWT dikalangan para solehin. Lagipun beliau sedang berjihad menuntut ilmu Islam pulak tu! Buat Cikgu Safuan dan keluarga, semoga tabah menghadapi dugaan terhebat ini..

Sesungguhnya, cukuplah mati itu sebagai peringatan buat kita semua..

Al-Fatihah!

p/s: Balik-balik rumah cikgu, teman demam menggigil-gigil.. Ni baru lega skit.. kena penangan ubat dari klinik tadi.. Alhamdulillah, dengan izin Allah.. lega skit.. lemahnya manusia ini..

sunsnake 20052010

0 comments: