Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Saturday, February 20, 2010

Menteri Borek, Pengarah Agensi Kerajaan rintik!


Malaysia, Pengeluar anak Zina No.1 Asia Tenggara la lepas ni?

Aduhh!!
Ni lah dia yang kita bimbangkan..
Bila si Bodoh dapat jawatan..
Bila si Jahil dapat kuasa..
Bila keluar statement bangang macam ni.. klik Sini dan Sini
Maka akan berterusanlah arahan si bangang tadi..

Bahaya betul..
Kalau berterusan macam ni.. Sama-sama la kita tunggu bala daripada Allah SWT!
Harap-harap bala hanya menimpa atas bumbung Mahligai PM di Putrajaya
dan atas bumbung rumah Menteri bangang ni!

p/s: Maaf, ayat teman agak kasar.. dah tak mampu berlembut dengan kebangangan 'beliau-beliau'!

sunsnake 20022010



LPPKN mahu bina pusat penempatan bayi luar nikah

KUALA LUMPUR 19 Feb. - Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) merancang membina sebuah pusat untuk menempatkan bayi-bayi luar nikah bagi mengelak kemungkinan kematian akibat dibuang.

Ketua Pengarahnya, Datuk Aminah Abdul Rahman berkata, ia adalah antara pelan pihaknya dalam menangani gejala pembuangan bayi yang semakin menjadi-jadi.

Menurutnya, di luar negara, pusat-pusat berkenaan sudah lama diwujudkan dengan identiti ibu dan bapa bayi berkenaan dirahsiakan.

''Kita perlu menerima hakikat bahawa gejala hamil luar nikah tidak akan berhenti. Lebih baik kita mencegah daripada lebih banyak nyawa bayi tidak berdosa ini terkorban,'' katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Forum Konsultatif Kajian Pelan Strategik Kependudukan Kedua (KPSK-2) Siri Dua di sini semalam.

Pada forum berkenaan, dua kertas kerja dibentangkan bertajuk Analisis Sektoral oleh pakar dalam bidang kependudukan dari Amerika Syarikat (AS), Dr. Vasantha Kandiah dan pakar Kesihatan Reproduktif oleh pensyarah Universiti Malaya (UM), Prof. Madya Tey Nai Peng.

Minggu lalu, beberapa kes pembuangan bayi berlaku iaitu di Bukit Mertajam, Pulau Pinang; Alor Setar, Kedah dan di pintu pagar Masjid Jamek Permatang Duyong, Melaka.

Aminah seterusnya mengulangi gesaan supaya Kementerian Pelajaran memperkenalkan subjek pendidikan seksual di sekolah sebagai usaha menangani masalah sosial berkenaan.

Menurutnya, masalah itu juga berpunca daripada kerapuhan institusi keluarga pada masa kini.

"Ibu bapa memainkan peranan yang sangat penting dalam menjamin tingkah laku anak-anak yang baik," katanya.

Dalam perkembangan lain, Aminah memberitahu, kira-kira sejuta rakyat negara ini berhijrah ke luar negara dari Julai 2008 hingga Disember 2009 untuk mencari pekerjaan.

Katanya, situasi itu amat membimbangkan kerana mereka yang terlibat merupakan golongan yang berkemahiran dan berpendidikan tinggi.

sumber - melayau

0 comments: