Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, November 4, 2009

Liverpool - Benitez congak masa depan?

Masa depan saya kini menentang Lyon - Benitez


Rafael Benitez mengakui masa depannya bersama Liverpool banyak bergantung kepada perlawanan menentang Lyon dalam saingan bola sepak Liga Juara-Juara, esok. - AFP


PARIS - Juara Eropah lima kali, Liverpool bakal berdepan penyingkiran awal dari Liga Juara-Juara andai gagal mengatasi masalah kecederaan untuk menundukkan Lyon di Perancis, hari ini.

Kedudukan ketika ini, sebaliknya cukup selesa buat Lyon, Sevilla dan Arsenal untuk meneruskan cabaran ke peringkat kalah mati.

Liverpool tidak boleh kalah lagi dalam baki tiga saingan Kumpulan E. Mengusutkan lagi keadaan, skuad Reds itu akan berkunjung ke Lyon pada ketika dua tonggak penting, Steven Gerrard dan Fernando Torres bergelut dengan masalah kecergasan.

Malah, ada laporan mendakwa terdapat sekurang-kurangnya ada 12 pemain Liverpool cedera dan mungkin terlepas perlawanan itu.

Jika Lyon menang dan Fiorentina mengalahkan kelab Hungary, Debrecen di Itali, Lyon akan kekal sebagai pendahulu Kumpulan E dengan 12 mata, diikuti Fiorentina sembilan. Liverpool dengan tiga mata hanya mampu pasrah dalam baki dua perlawanan.

Benitez ketika ditanya tentang masa depannya selepas kekalahan kepada Fulham, secara ringkas berkata: "Masa depan saya adalah menentang Lyon."

Bagaimanapun jurulatih dari Sepanyol itu jelas kelihatan amat terdesak ketika ini.

"Kami kena fikir tentang apa yang perlu kami lakukan sekarang. Kami berdepan terlalu banyak kecederaan dan saya akan menganalisis setakat mana pemain yang kami ada,'' ujarnya.

Lyon, yang mengejutkan Liverpool di Anfield sebaliknya bebas daripada kecederaan dan sedia membariskan skuad terbaik dalam usaha mencari satu lagi kemenangan.

Secara teorinya, mereka turun tanpa tekanan, malah seri juga sudah memadai untuk membawa pasukan itu melangkah ke pusingan seterusnya.

Selain Lyon, Sevilla merupakan satu lagi pasukan yang telah memenangi kesemua tiga perlawanan terdahulu apabila turun menentang Stuttgart hari ini.

Kelab Sepanyol itu sudahpun menumpaskan Stuttgart 3-1 ketika bertemu di Jerman, dua minggu lalu dan pertemuan ulangan di tempat sendiri dilihat memberi kelebihan kepada mereka.- AFP


Sebenornya ini je punca Liverpool drop sangat season nie.. sepatutnya dia dapatkan pengganti midfield yang setara dengan alonso nie.. sport rim ganas tapi enjin kancil 660 memang hampeh leeee!!!

Gerrard 'devastated' by Alonso exit

Steven Gerrard was "devastated'' when Xabi Alonso left Liverpool and believes the club's current troubles are evidence of the size of the hole Alonso has left in Rafael Benitez's engine room.

JonBuckle/Empics

Xabi Alonso points south towards Madrid, his next destination

Liverpool captain Gerrard, who is currently injured, forged a good understanding with Alonso in midfield and paid him perhaps the biggest compliment by suggesting Alonso's absence has been the "difference in us from last year".

Alonso moved on to Real Madrid in the summer, since when Liverpool have struggled for form in the Premier League and Champions League. It was a move which hit Gerrard hard.

"Devastated, yeah. Devastated. But there was nothing I could do about it,'' he told FourFourTwo magazine. "Xabi said a long time ago that he wanted another chapter in his career and finally he got it and his team-mates and the coaches couldn't stand in his way. We just have to say thanks and move forward without him.''


0 comments: