Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Sunday, November 8, 2009

Go Perak Go! Kejor Yeop Kejor!!!

Sempena dengan kekalahan Kelantan kat tangan N9 malam tadi.. sempena dengan 2-3 kerusi stadium yang dah kena bakor.. itu menandakan berakhirnya liga-liga bolasepak Malaysia musim 2009. InsyaAllah, akan bermula la musim 2010 nanti..

Harapan teman team kesayangan teman akan kembali menyinar bersama-sama player-player muda ini..

Kejor Yeob kejor!!! jangan jadi Yeob kejor yeob macam politik perak udah laaaa!!!!

sunsnake 8.11.2000

Walaupun Perak tak kemana tahun lepas, ternyata pertaruhan Perak untuk memberi ruang kepada pemain muda merupakan satu langkah yang harus mendapat pujian.

Dari aspek pembangunan setiap pemain, ini merupakan pandangan dan komen saya sendiri mengenai pemain-pemain yang saya yakin mampu beraksi lebih konsisten pada masa akan datang:








  • GK: Kamarul Affendi: - Tahun 2008, ada 2-3 game je main, tapi tahun ni lebih 15 games die main, banyak dah improve, dari segi ketenangan dan banyak kali juga menyelamatkan bola-bola wajib gol dari pihak lawan.

  • DF: Hafizuan - Pemain yang boleh dikatakan meningkat mendadak. bermain lebih 3 posisi untuk musim ini. sentiasa mendapat peluang bermain. walau pada mula agak lemah corak permainannya, namun selepas 8-9 games, dia makin improve dan pernah dapat MOM masa live RTM vs JohorFC. potensi yang sangat baik.

  • DF - Syazwan Roslan- Amik balik dari Perlis. Reliable, boleh main FB kiri dan kanan. Walaupun tidakla begitu bagus. tapi sentiasa beri komitmen yang baik dalam setiap perlawanan. perlu kekal dan diharapkan agar tingkatkan prestasi.

  • DF - Nor Hazrul - Posisi asal main tengah. Tapi diletakkan sebagai FB kiri atau kanan. free kick taker yang agak merbahaya.ttapi masih perlu banyak peningkatan secara keseluruhan. Lebih baik kekalkan jika Perak tidak berjaya menarik bakat baru yang lebih baik daripadanya.

  • DF - Fauzi Ariffin - Pada mulanya dilabel sebagai kereta kebal in making di bahagian defend.mmg aggresif, laju dan menunjukkan prestasi yang baik secara keseluruhan,ttapi selepas baik dari kecederaan panjang.jarang sekali mendapt peluang 1st team.potensi sangat baik ttapi diharapkan kembali ke prestasi asal dan masih banyak peningkatan diperlukan.

  • MF - Nazri Kamal - Kapten baru Perak. kurang berpengaruh di kalangan pemain, dan tidak popular dikalangan penyokong.seorang pemain yang sentiasa berusaha keras, membantu pertahanan dan serangan serta aggresif. mungkin itulah aspek yang menyebabkan dia dipilih sbg kapten.

  • Khalis - Kuota U-20 tahun kalau tak silap, kerap dalam 1st team, slps wan hussyien tidak konsisten. jika telah melebihi umur kuota tersebut, saya fikir posisinya agak terancam. seorang yang rajin dan laju di sebelah sayap kanan. dia perlu berusaha lebih keras dan bukan sahaja perlu meningkatkan corak hantaran tetapi perlu sentiasa menggunakan peluang ketika di hadapan gol dengan lebih baik.

  • Isma Aliff - Pemain yang keluar masuk sbg 1st team player,laju.perlu dikekalkan dan masih banyak kelemahan

  • RUK- pemain kesayangan Perak tahun ni. Perak amat bergantung harap padanya untuk menyumbat gol. Malah paper2 kat Malaysia sering melabelkan beliau penyerang sensasi Perak. Dikatakan akan setia dgn Perak. Harap2 jadi le yer. wajib kekal, klu Perak nak pergi lebih jauh pada season 2010.

    Yang lain-lain tu saya tak bape nak komen. Harap-harap Perak akan menjadi Arsenal Malaysia tahun depan. beraksi hebat dengan pemain muda yang berbakat dan matang dalam permainan.

    Sebenarnya ia satu pelaburan masa dan tenaga yang sangat berbaloi untuk tempoh akan datang.Jika diperhati sewaktu era 2004-2008 , hanya sedikit pemain muda diberi peluang.sehingga bila ramai pemain senior meninggalkan Perak musim ini, pasukan kita menjadi sangat lemah dan terpaksa bermula dengan 80% pemain baru yang tiada pengalaman bermain di MSL.

    Good Luck Perak for 2010 season.
  • sumber - yob4ever.com
  • 0 comments: