Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, June 14, 2010

Muhyiddin pengkhianat Melayu!!! Bukti nyata!


Cisss!!! Tergamak kau Muhyiddin!!
Tergamak kau mengizinkan bangsa selain melayu menggunakan bahasa ibunda mereka di sekolah-sekolah! Semua jenis sekolah pulak tuh!!

Mentang-mentang majlis yang kau berucap tu penuh dengan orang India!!
Tiba-tiba pulak kau jadi orang India!!
Kau tu melayulah Muhyiddin!! WAJIB kamu bermatian mempertahankan MELAYU!!
HANYA melayu yang masuk Syurga!!
Islam itu hanya untuk Melayu!!! Kalau ada bukan melayu masuk Islam otomatik jadi 2nd class punya Islam!!

Cisss..!! Hampeh punya Muhyiddin!
Siap ko kami berdemo lagi kat Tropikana lepas nih!

-mungkin itu kata-kata otaimer UMNO dan PERKASA bila baca berita dibawah!

sunsnake 14062010

TPM: Bahasa ibunda subjek wajib sedang dikaji

June 13, 2010

KUALA LUMPUR, 13 Jun — Kerajaan akan mengkaji sama ada pengajaran dan pembelajaran bahasa ibunda seperti bahasa Tamil dan Mandarin di semua sekolah akan diwajibkan atau sebaliknya, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini.

Muhyiddin, yang juga Menteri Pelajaran, berkata pembelajaran bahasa ibunda memang termaktub dalam dasar kementerian tetapi ia masih belum dilaksanakan sepenuhnya lagi.

“Bahasa kebangsaan dan bahasa Inggeris memang penting tetapi bahasa ibunda juga harus kita pelajari untuk memudahkan komunikasi,” katanya ketika merasmikan Konvensyen Parti Progresif Rakyat (PPP) Wilayah Persekutuan di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini hari.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas permintaan Presiden PPP Datuk M. Kayvaes supaya kerajaan mempertimbangkan menjadikan pembelajaran bahasa ibunda berkenaan sebagai subjek wajib di sekolah.

Dalam ucapan aluan pada majlis itu, Kayveas turut menggesa kerajaan supaya mengkaji semula sistem pemberian biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) kepada pelajar cemerlang.

Berita Penuh

0 comments: