Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, April 12, 2010

PRK Hulu Selangor (49) Kalutnya BN mencari calon!


MIC sejak awal-awal lagi melalui Presidennya yang tewas di tangan rakyat Sg. Siput mengumumkan hanya ada1 calon sahaja iaitu G.Palanivel. UMNO Bahagian Hulu Selangor pula tanpa mengambil masa yang panjang menyatakan secara jelas bahawa merka mahu calon daripada UMNO sebagai calon BN. Berlaku satu ruang 'vakum' disitu sehinggalah Najib mengumumkan bahawa calon dari MIC akan dipilih bagi mewakili BN.

Sebenarnya berlaku tsunami politik BN apabila Najib membuat pengumuman tersebut!
Dikalangan ahli-ahli UMNO Hulu Selangor, gegak gempita tsunami itu cuba ditutup dengan susah payah oleh pimpinan Bahagian termasuk Ketuanya sendiri!

Suara-suara tsunami itu kini semakin membuak-buak apatahlagi apabila mendengar desas-desus bahawa PKR akan mencalonkan calon berbangsa Melayu! Hinggakan Ketua Penerangan UMNO Malaysia terpaksa mengeluarkan kenyataan berbentuk cabaran agar PKR meletakkan calon berbangsa India?

Sangat-sangat jelas sebenarnya diatas kenyataan/permintaan tersebut bahawa UMNO benar-benar tidak dapat menerima hakikat bahawa mereka terpaksa menerima keputusan Najib yang mahukan calon MIC. Masakan tidak? MIC Hulu Selangor sebenarnya didalam keadaan yang agak tenat selepas kekalahan mengejutkan pada PRU 2008 yang lalu.

Bagi Pakatan Rakyat, PAS Kawasan Hulu Selangor sejak dahulu lagi menyatakan sokongan penuh kepada PKR agar meletakkan calon. Tiada sebarang keraguan mengenai hal itu walaupun hakikatnya jentera PAS Hulu Selangor lebih tersusun dan berpengalaman. PAS menerima PKR sebagai sebuah parti yang 'junior' tetapi berpotensi sebagai sahabat didalam usaha menyelamatkan rakyat Malaysia daripada kezaliman UMNO-Barisan Nasional dan tetap dengan agenda utamanya mengakkan Hukum Allah di Malaysia ini.

Pastinya Najib sedang pening kepala memikirkan siapakah calon terbaik yang mampu dipilih bagi memuaskan hati semua pihak terutamanya pengundi melayu yang memiliki lebih 50% majoriti di Hulu Selangor ini.

Konsep politik perkauman Barisan Nasional yang diketuai oleh UMNO sebenarnya semakin ditolak oleh rakyat Malaysia. Apakah Hulu Selangor akan menjelaskan lagi mesej ini?
sunsnake 12042010

0 comments: