Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, March 31, 2010

PRK Hulu Selangor (7)- MIC dilempang UMNO!


Teman tak terperasan lak ada berita ni..
Kan dah semakin sah! yang akar umbi UMNO Bahagian Hulu Selangor mahukan calon mereka bertanding!

Maklumat terbaru yang teman terima dari kawan-kawan didalam UMNO, ada usaha yang serius melalui pimpinan Bahagian dan Negeri bagi mendesak sekeras-kerasnya pimpinan BN agar memilih calon UMNO sebagai calon atau bakal menghadapi sekali lagi gelombang 'undi protes' yang diberikan kepada Allahyarham Dr. Zainal dan menenggelamkan sekali lagi Palanivel atau calon MIC kelak!

Di beberapa tempat didalam kawasan Hulu Selangor antaranya di Serendah, terdapat 'banner' yang digantung ditepi-tepi jalan yang menunjukkan ketidakpuasan hati sekiranya Calon MIC yang dipilih malahan ada banner yang mendesak calon selain G.Palanivel! Jika tidak mereka akan menolak calon BN!

Inilah antara bukti masalah-masalah dalaman yang semakin hari semakin serius dialami oleh BN. Marilah kita sama-sama saksikan apakah kesudahannya.

Sementara itu di pihak Pakatan Rakyat, tidak terdengar suara-suara ahli-ahli PAS mahukan calon mereka bertanding mewakili Pakatan Rakyat. Ini adalah kerana PAS sememangnya memahami ini adalah kerusi tradisi PKR dan PAS hanya pernah bertanding menggantikan PKR suatu ketika dahulu atas permintaan PKR yang ketiadaan calon. (PRU 2004-Calon PAS Ustaz Ismail Kamus).

Wallahua'lam
sunsnake 31032010

'MIC digesa serah Hulu S'gor pada Umno'
Mac 30, 10
1:39pm
MIC diminta berkorban dengan menyerahkan kerusi parlimen Hulu Selangor kepada Umno yang lebih berpeluang untuk merampasnya semula dalam pilihan raya kecil akan datang. Kerusi tersebut kosong ekoran kematian penyandangnya dari PKR, Datuk Zainal Abibin Ahmad yang meninggalkan kerana barah otak, khamis lalu. "MIC kena berkorban, pilihan raya kecil ini penting kerana ia adalah pertama kali di Selangor selepas (negeri itu) terlepas kepada Pakatan Rakyat," kata sumber Umno Selangor. "Ia akan menjadi kayu pengukur, apa salahnya (diberikan kepada Umno) kerana ia adalah kejayaan parti, bukan kejayaan individu atau kejayaan sesuatu kaum.

berita penuh

0 comments: