Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Friday, March 5, 2010

Pemuda UMNO ni berani ke?



Ada bran ke budak-budak UMNO ni?
sunsnake 05032010

Umno dipelawa hadiri debat Melayu terpinggir
Mac 4, 10
12:47pm
Sekretariat Pemuda Pakatan Rakyat Pulau Pinang hari ini menjemput Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak sebagai tetamu kehormat dalam debat perdana berhubung dakwaan Melayu terpinggir di negeri itu. Turut dijemput Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin dan ketua penerangannya Datuk Seri Rizal Merican Naina Merican.
Surat tersebut antaranya memaklumkan tempat debat bertajuk 'Melayu Islam Pulau Pinang: Antara Provokasi dan Kebenaran' pada 7 Mac ini di tapak ekspo, Seberang Jaya, pada jam 8.45 malam. Surat kepada pemimpin Pemuda Umno diserahkan oleh Ketua Penerangan Pemuda PKR Pulau Pinang, Rizal Hamid melalui seorang pegawai di pejabat pergerakan tersebut di Bangunan PWTC Kuala Lumpur kira-kira jam 11.30 pagi ini. Sementara surat kepada Najib diserahkan di pejabat setiasusaha agung Umno melalui seorang pegawainya kira-kira jam 11.45 pagi. Turut mengiringinya ahli Majis Pimpinan Pusat PKR Badrul Hisham Shahrin dan 10 orang penyokongnya yang datang daripada Pulau Pinang. Dalam sidang media selepas itu, Barul Hisham berharap mendapat maklum balas dari ketiga-tiga tokoh Umno itu kerana segala persiapan telah dibuat, termasuk mendapat kerjasama mendapat daripada kerajaan negeri. Harap Pemuda Umno, NGO 'pertahankan intelektual' Tambahnya, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan beberapa pemimpin utama negeri sendiri telah menyatakan persetujuannya untuk hadir. Badrul Hisham juga berkata debat antara Pakatan dan Pemuda Umno Pulau Pinang, Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Pulau Pinang (DPMMPP) dan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) akan diteruskan walaupun pihak terbabit hanya menghantar wakil. "
Bagi Sekretariat Pemuda Pakatan Rakyat sebagai pendokong kerajaan Pakatan di Pulau Pinang, kita hendak cari penyelesaian. Kalau tuduhan meraka itu benar, kita juga mahu membetulkan kerajaaan negeri. "Kami pelawa (mereka) dengan baik. Ayuh kita berbincang untuk membina Pulau Pinang dengan baik untuk kepentingan rakyat," katanya. Menurutnya, sekretariat itu masih lagi menaruh harapan sekurang-kurangnya tiga organisasi tersebut "mempertahankan intelektual gerakan mereka dan bercakap dengan fakta".

berita penuh

0 comments: