Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, February 15, 2012

Apa Lagi Che Det? Samanlahhh!!

opsss!! silap tempek gambar lakssss!! Soriii!


hehehehe..
Hari tu kecoh pencacai UMNO suruh Anwar saman trio Dato K..
Woi! Apa level nak saman mangku hayun pengemis politik tu?
Hidup bersandarkan fitnah..
Takde fitnah takleh hidup!

Ni haaa..
yang buat Tuduhan bekas Ketua hakim!
Bukan bekas Ketua Menteri melaka yang dijatuhkan sebab ada kes rogol bawah umur!
Bukan dengan pengemis politik yang berasal dari siam!

So, Che Det.. apa lagi??
Saman laaaaa..
Berani ke nak saman bekas ketua Hakim??
wakakakakaa!!
Tak payahlah salahkan Agong...
Bukan PM penasihat Agong?
Kang disaman dek Agong plak haaaaa!
baru haru!

sama-sama kita tunggu komen pencacai kat sini..

budakbalun 15022012

Dr M: Dzaiddin buat tuduhan tidak berasas, fitnah


KUALA LUMPUR, 13 Feb — Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini membidas kenyataan bekas Ketua Hakim Tun Mohd Dzaiddin Abdullah yang menyatakan beliau menjadi punca kepada badan kehakiman negara tunduk kepada ahli politik, dan menegaskan, dakwaan itu merupakan satu fitnah terhadapnya.

Namun begitu, Dr Mahathir (gambar) berkata, beliau bagaimanapun tidak akan menyaman mereka kerana menurutnya, itu adalah perbuatan sia-sia.

“Itu suatu fitnah, kalau mereka nak, mereka boleh semak semula peruntukan itu, dan jelaskan bahagian mana yang menyatakan perkara itu.

“Tapi saya tidak akan saman mereka, itu tindakan sia-sia,” katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Kebangsaan Perkim di sini.

Beliau turut menjelaskan, tuduhan-tuduhan itu tidak berasas dan sekiranya benar seperti dakwaan tersebut, beliau sudah pasti akan menukarkan jawatan ramai individu dalam badan guaman ketika zaman pemerintahannya itu.

“Tiada peruntukan seperti itu, dan kalau saya ada kuasa, saya akan tukar ramai orang kalau saya boleh buat demikian,” katanya lagi.

Mohd Dzaiddin Jumaat lalu dalam ucapan dasarnya meraikan ulang tahun Tunku Abdul Rahman dan Institute of Democracy and Economic Affairs (IDEAS) di Tunku Abdul Rahman Memorial berkata, pindaan terhadap Perkara 121 Perlembagaan Persekutuan semasa pentadbiran Dr Mahathir pada tahun 1980-an telah melemahkan sayap badan kehakiman.

“Akibat pindaan, kuasa kehakiman mahkamah-mahkamah telah dikurangkan dan mereka hanya mempunyai kuasa apabila diberikan Parlimen,” kata Mohd Dzaiddin, dan menambah bahawa “Parlimen lebih hebat daripada badan kehakiman”.

Menurut Mohd Dzaiddin, pada tahun 1988, Ketua Hakim Tun Mohamed Salleh Abas telah disingkirkan oleh perdana menteri ketika itu Dr Mahathir

Mohd Dzaiddin berkata kejadian itu adalah disebabkan perbezaan dalam pendapat antara Dr Mahathir dan Salleh atas peranan-peranan dua cabang kerajaan berkenaan.

Namun demikian, Dr Mahathir menjelaskan, perkara itu bukan berlaku di atas kehendaknya, sebaliknya berdasarkan persetujuan daripada Agong ketika itu.

“Agong yang hendak Salleh Abas digugurkan, bukan atas kehendak saya,” katanya lagi.-Minsider

2 comments:

NARDtheNERD said...

mcm2..
bila nak maju ntah..

Anonymous said...

wahai anjing2 kurap dapig...ni ape komen ni???bakal perdana menteri malaysia yang dalam mimpi dan yang dibangga-bangga oleh anjing2 macam korang ni ape cerita...sape otak babi+pencacai sekarang ni???adakah anjing-anjing budak balun yang otaknye sewel dan bebal ni...bagi komen sikit ler wahai anjing-anjing kurap...

http://mynewshub.my/2012/02/15/gadai-akidahanwar-lagi-teruk-gambar-di-dalam/