Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, December 7, 2011

PTPTN disaman! Hebat!


Hah!
Akhirnya ada jugak yang berani menyaman PTPTN nih..
Sepatutnya pendidikan dipermudahkan bukan medan kaut untung!
Kiraan mudahnya.. kalau RM250juta yang disonglap oleh satu keluarga miskin di Lembah Pantai tu sahaja dah berapa ribu pelajar leh dapat pendidikan percuma!

Bayangkan hasil negara yang sekian lama dilahap dek lanun-lanun politik selama Malaysia merdeka neh!

Buat sahabat teman Mandeep Singh.. I salute you bro!! Syabass!
budakbalun 07122011

Black Listed : Peminjam Saman PTPTN


Seorang peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang mendakwa telah melangsaikan pinjamannya menyaman agensi itu kerana gagal mengeluarkan namanya daripada 'senarai hitam' pihak Imigresen.

'Kesilapan' itu dikatakan telah menyebabkan Mandeep Singh, 28, ditahan oleh pegawai Imigresen dan dihalang daripada meninggalkan Malaysia pada 6 Julai lalu ketika beliau bercadang berlepas untuk bercuti di Guangzhou, China.

ptptn logo"Plaintif itu secara terbuka diaibkan, mengakibatkan reputasinya terjejas dan maruah peribadinya mengalami tamparan hebat kerana dilakukan seolah-olah beliau seseorang yang mempunyai kesedaran diri yang rendah dan penjenayah.

"Kegagalan untuk membuang nama plaintif dari senarai hitam juga menyebabkan beliau kehilangan kebebasan untuk bergerak dengan bebas. Defendan telah melucutkan hak-hak plaintif," kata afidavit Mandeep yang difailkan di Mahkamah Sesyen di Kuala Lumpur pagi ini.
-Malaysiakini

1 comments:

Anonymous said...

Apa kabar Ismail Sabri?.....takkan perkara ini boleh berlaku di bawah kawalan anda!/
Hebat lah MP KUALA KRAU NI.