Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, November 21, 2011

Tokey Kedai Power dari Menteri?

Hidup melayu!!! ehhh?? Melayu ke owner Mydin ni??


Perghhh!
Hebat betul owner Mydin nih..
Ngalahkan pakar makanan beb!

NGO khas untuk makanan pun dia leh tapau!

Yang menteri... sonyappp.
nak bercakap takut Rosmah.. opsss.. Hajah Rosmah marah..
So, sonyap ajolah...

Alahhhh.. menteri anak bini bukan beli barang kat Kedai 1malaysia punnn..
Yang beli semua ahli-ahli dan penyokong UMNO yang miskin melarat..
sok nak pilihanraya bagi RM50 sorang..
usahkan raksa.. usahkan merkuri..
Bagi setong racun pun pencacai UMNO ni sanggup minummmm!
janji Hidup Melayu!!!

budakbalun 20112011

Sos cili: Jangan abai keselamatan pengguna

Dakwaan Mydin bahawa sos cili 1Malaysia yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) adalah selamat, bercanggah dengan kepentingan sendiri kerana ujian makmal dilakukan sendiri oleh pembekalnya, kata ketua pegawai eksekutif, Persatuan Pengguna-Pengguna Standard Malaysia (Standards Users), DN Ratna.

KR1M chili sauceSebelum ini, Standards Users mendakwa sos cili berkenaan dikesan mempunyai tahap raksa dan plumbum melebihi paras yang dibenarkan dalam Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985.

Bagaimanapun, pengendali KR1M dalam satu kenyataan berkata: “Buat masa ini, ujian makmal dari pembekal menunjukkan bahawa formula produk itu mematuhi keperluan Akta Peraturan-Peraturan Makanan.”

"Ini antara kata-kata awak san saya. Ia (ujian itu) harus dilakukan oleh pihak berkuasa yang mempunyai autoriti yang kompeten.

"Autoriti itu bukan saya, bukan (ahli parlimen Petaling Jaya) Tony Pua, dan juga bukan Mydin - ia sepatutnya Bahagian Keselamatan Makanan dan Kualiti di bawah Kementerian Kesihatan,” kata Ratna ketika dihubungi semalam.-mkini

4 comments:

Anonymous said...

Saya amat bersetuju dengan pandangan bahawa pemeriksaan barangan yang tidak berkualiti serta tercemar mesti dirujuk kepada Bahagian Keselamatan Makanan dan Kualiti dibawah Kementerian Kesihatan. Namun saya amat tidak bersetuju dan kecewa dengan cemuhan tuan bahawa Kedai 1 Malaysia adalah untuk semua ahli dan penyokong UMNO yang miskin dan melarat.Amboi sedap nya tuan bercakap.Adakah tuan betul-betul pasti pelanggan-pelanggan kedai 1 Malaysia terdiri daripada ahli dan penyokong UMNO yang miskin dan melarat sahaja ?????. Walaupun tuan penyokong tegar PR jangan hilang focus dan menghina orang dalam membicara sesuatu isu yang bertentangan dengan pendirian tuan.Untuk makluman tuan saya pun berasal dari Kampong Balum, Slim River, Perak. Jangan buat malu dengan posting yang tidak berkualiti dan dicemari dengan perasaan hasad dengki. Terima kasih. Wassalam.

budakbalun said...

Anon..
Kalau kamu golongan ahli UMNO atau penyokong UMNO..
memang kamu akan rasa terhina..

Sebab tu teman khaskan ayat tu hanya kepada golongan yang disebutkan..

Kepada rakyat Malaysia yang tdak sokong dan bukan ahli UMNO, nak buat macam mana.. hanya itulah sahaja sumber untuk mendapatkan barangan keperluan yang agak murah.. walaupun terpaksa merisikokan kesihatan diri dan keluarga!

Tidak ada kena mengena dengan jika tuan orang Kampung Balun mahupun bukan rakyat Malaysia!

Teman tak rasa malu pun..
Kalau Tuan rasa malu.. better tuan usaha nyahkan UMNO-BN daripada Putrajaya agar rakyat Malaysia boleh mendapatkan barang keperluan yang lebih berkualiti dan selamat dengan harga yang lebih logik..

Wallahua'lam..

Anonymous said...

Cakap macam PU.. emak kau !!!!!BODOH TAK BOLIH DIAJAR CERDIK TAK BOLIH DIIKUT. KECIK KECIK TAK NAK MAMPUS DAN BESAR NAK MENYUSAHKAN ORANG.

budakbalun said...

hehehe..
suka benor mencarut ye?

kesian mak ayah...