Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, March 3, 2011

Tipu Rakyat Merlimau - Insafkah mereka?


Kesian benor teman kisah 700 orang yang kena tipu dek pimpinan UMNO pasal TEKUN ni.. Inilah jadinya bila agensi kerajaan dianggap hak milik mutlak UMNO!
Yang 700 orang tu pulak tak nak fikir dan kaji sebelum bayor..
Cuba fikir sikit..
Apsal pulak kena bayor?
Apsal pulak takde resit?
Kenapa tak call TEKUN punya HQ tanya betul ke kena bayor?
Paling-paling tidak pun kenapa tak call TEKUN cawangan Melaka..
Adehhh!!

Sebab tu dalam Al-Quran banyak sangat firman Allah SWT suruh manusia berfikir..
"dan di waktu malam. Maka apakah kamu tidak memikirkan?" Surah As-Shaffaat, Ayat 138

"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, silih bergantinya malam dan siang, bahtera yang berlayar di laut membawa apa yang berguna bagi manusia, dan apa yang Allah turunkan dari langit berupa air, lalu dengan air itu Dia hidupkan bumi sesudah mati (kering) -nya dan Dia sebarkan di bumi itu segala jenis hewan, dan pengisaran angin dan awan yang dikendalikan antara langit dan bumi; Sungguh (terdapat) tanda-tanda (keesaan dan kebesaran Allah) bagi kaum yang memikirkan" Surah Al-Baqarah Ayat 164

hmmm.. memang tak patut la menipu atas keperluan dan terdesaknya orang lain..
rakyat Malaysia ni dah sedia sesak dahhh.. mai pemimpin UMNO ni dah la menyesakkan rakyat, siap ambil kesempatan tas terdesaknya rakyat pulak tuh!

Apa lagi la ayat nak bagi orang melayu sedar?

silap-silap yang 700 orang ni pun dok pangkah dacing gak 6 haribulan neh!!

adehhhhh!!

sunsnake 03032011

Tekun: Pemimpin Umno tipu penduduk Merlimau

JASIN, 1 Mac: Tidak kurang 700 penduduk di kawasan Dun Merlimau, di sini, kini telah menjadi mangsa penipuan pemimpin Umno BN, apabila mereka dijanjikan pinjaman Tekun berjumlah RM3,000 tetapi kemudian mulai menjauhkan diri daripada mereka.

Lebih menyedihkan lagi, mereka turut dikenakan bayaran RM25 setiap seorang, tetapi tidak pula dikeluarkan resit bayaran sehingga menyebabkan mereka terasa jelas tertipu kemudiannya.

Seorang penduduk di kawasan itu, Ismail Abdul Rahman, 77, menjelaskan, perkara itu telah berlaku sejak 26 Februari lalu sebaik selesai proses penamaan calon bagi PRK Dun Merlimau yang akan berlangsung 6 Mac ini.

Menurut beliau, pemimpin Umno itu sememangnya dikenali oleh mereka yang terbabit dan mereka tidak menyangka akan ditipu sedemikian mudah, lebih-lebih lagi ketika Umno BN sedang terdesak untuk mendapat undi daripada orang ramai pada pilihanraya itu nanti.

Katanya, setelah mengutip wang itu, pemimpin Umno terbabit kini sudah amat jarang kelihatan, malah mereka seperti melarikan diri daripada mereka yang terbabit, manakala pinjaman Tekun sebanyak RM3000 yang dijanjikan itu pula tidak diperolehi oleh mereka.


Berita Penuh

0 comments: