Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, December 29, 2010

Khusrin - Agenda Melagakan Kerajaan Selangor dan Istana!


Nampaknya UMNO tak sudah-sudah mencari jalan melaga-lagakan Kerajaan Negeri Selangor dan Istana.. Sememangnya hanya itu sahajalah modal yang ada oleh mereka.

Mereka tahu betapa 'bengang'nya Kerajaan PR Selangor dengan Khusrin ini..
Bukan lagi rahsia akan betapa totoknya Khusrin ini dengan UMNO!
Bukan lagi rahsia betapa kelayakan pengalaman dan gred Khusrin yang sebenarnya tidak layak menjawat jawatan setinggi Setiausaha Kerajaan negeri (SUK)!
Dan bukan lagi rahsia betapa jawatan SUK inilah senjata UMNO didalam setiap kerajaan negeri PR.

Segala macam perancangan oleh Exco Agama Islam Selangor, Dr Hassan Ali diboikot dan diawasi sepenuhnya oleh Khusrin ini atas jawatannya sebagai Pengarah JAIS lantikan Istana. Sememangnya JAIS duduk dibawah MAIS dan MAIS adalah dibawah Sultan Selangor!
1Malaysia tahu bahawa barisan penasihat-penasihat Sultan ini apa fikrahnya!

Lihat sahaja betapa berbisanya SUK Perak disepanjang isu Kudetta dahulu..
SUK tersebut tergamak menghalau dengan cara biadap DS Nizar daripada pejabat MB Perak!
Seolah-olah dia hanya berlakon baik sepanjang 8 bulan pemerintahan DS Nizar.
Hinggakan DS Nizar sendiri semacam tak percaya dengan perubahan drastik SUK ini..

'ultimate goal' dalam isu ini adalah untuk menimbulkan ketegangan antara pihak Kerajaan negeri Selangor dan Istana Selangor! Walhal perlantikan SUK ini tidak ada kaitan pun dengan Sultan! Melainkan jawatan didalam JAIS dan MAIS.

Rakyat Selangor akan memerhatikan dengan penuh teliti isu perlantikan Khusrin ini sebagai SUK pastinya. Dan sekali lagi kesabaran dan kecekapan pimpinan kerajaan negeri Selangor akan diuji. Semoga Allah SWT memberikan ruang dan peluang.
sunsnake 29122010

Kelayakan Khusrin jadi SUK S'gor dipertikai

Kelayakan Datuk Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan (SUK) negeri Selangor yang baru mula dipertikaikan, antaranya ekoran 'kontroversi' yang melingkarinya. Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, sikap Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) itu "yang seolah-olah ingin sabotaj" kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor selama ini hendaklah diambil kira. Antaranya, dakwa Nik Nazmi, Khusrin melobi program Umno dijalankan di sebuah masjid di Taman Medan Ramadan lepas serta "engkar" keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan dengan menimbulkan kontroversi lawatan ahli parlimen Serdang Teo Nie Ching ke Surau al-Huda, Kajang. "Sebelum itu Khusrin 'menempa nama' dengan kes penangkapan bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin dalm majlis yang turut dihadiri wakil rakyat Pakatan. "Adakah individu yang sanggup menjadi perkakas politik dan mempermainkan sentimen agama layak menjadi setiausaha kerajaan negeri Selangor?" soal Nik Nazmi dalam blognya hari ini.

Berita Penuh

0 comments: