Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Tuesday, December 14, 2010

Benarkah Anwar Semakin Lemah?


Hebat sungguh aura susuk tubuh manusia yang seorang ini..
Saban hari dirinya menjadi 'ratib' dan 'zikir munajat' pemimpin UMNO dan pencacai-pencacainya.
Beleklah di Utusan,Berita Harian dan sebagainya media bercetak UMNO..
Jengoklah ke website, portal mahupun blog-blog picisan UMNO di internet..

Pastinya nama Anwar ini seolah-olah syarat WAJIB untuk memulakan apa jua bicara politik!
Pastinya nama Anwar ini menjadi kewajipan untuk dikutuk dan disendakan!

Hebat benarkah susuk tubuh bernama Anwar Ibrahim ini?

Ikut penelitian teman, nama Anwar lebih men'dominasi' di blog-blog pro-UMNO berbanding nama-nama lain pimpinan PR seperti Tuan Guru Nik Aziz, Tuan Guru Haji hadi, Lim Kit Siang, Karpal Singh mahupun Lim Guan Eng!

Malahan tidak keterlaluan kalau dikatakan, wajah dan nama Anwar ini lebih mudah didapati di blog-blog pro-UMNO berbanding di blog-blog pro-PR!
Malahan lebih mudah didapati berbanding wajah pemimpin-pemimpin UMNO sendiri!

Kesimpulannya, sangat benarlah teori mengatakan bahawa Anwar Ibrahim adalah suatu 'fenomena ketakutan melampau' kepada UMNO! Mengapa hanya UMNO tidak BN? kerana sangat jarang kita mendengar pimpinan MCA dan MIC menyerang Anwar Ibrahim ini.
Mengapa? Wallahua'lam..

Sepatutnya, jika benar tuduhan UMNO bahawa Anwar dan PKR semakin ditinggalkan..
Jika benar gelaran yang diberikan Najib kepada PKR "Parti Keluar Ramai-ramai" itu dimaksudkan beliau, mengapa sehingga kini tiada surutnya malahan semakin hebat serangan media UMNO kepadanya?
Tidakkah segala tindakan UMNO ini sangat kontra dengan ucapan pemimpin-pemimpin mereka?

Siapa sebenarnya yang sedang takut dengan bayang-bayang?
sunsnake 14122010

Takkan terperangkap jika tiada kecenderungan

KUALA LUMPUR 13 Dis. - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan 'terperangkap' ke dalam tuduhan kes liwat yang kini sedang dihadapinya jika beliau tidak cenderung ke arah salah laku itu.

Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir berkata, bukan sembarangan orang akan terjerumus ke dalam 'perangkap' itu sekiranya tidak melakukan perbuatan di luar tabi'i tersebut.

"Takkan begitu mudah Anwar terperangkap dengan 'perangkap' yang didakwa dilakukan oleh musuh politiknya itu sekiranya beliau tidak cenderung ke arah itu (liwat)," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Berita Penuh

Reformis cabar Penasihat PKR kemukakan saman

KUALA LUMPUR 13 Dis. – Gerakan Reformasi Rakyat Malaysia (Reformis) mencabar Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya mengemukakan saman terhadap mana-mana pihak di luar negara yang menuduhnya melakukan liwat.

Presidennya, Ramlan Abu Bakar berkata, Anwar jangan hanya berani menyaman beberapa pihak dalam negara tetapi bila ia melibatkan pihak luar negara, Penasihat PKR itu hanya membiarkannya sahaja.

Beliau berkata, Anwar perlu menyahut cabaran ini kerana kegagalannya berbuat demikian akan mengesahkan lagi pembabitannya di dalam aktiviti liwat.

‘‘Bukan itu sahaja, Anwar juga boleh kita katakan sebagai seorang pemimpin pengecut. Pemimpin yang hanya berani berhadapan dengan musuh-musuhnya dalam negara. Namun apabila melibatkan pihak luar negara beliau sanggup berdiam diri.

Berita Penuh

Anwar cuba kurangkan impak WikiLeaks

KUALA LUMPUR 13 Dis. - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini cuba mengurangkan impak pendedahan kabel diplomatik WikiLeaks ke atas kes liwatnya selepas laman web itu mendakwa beliau mengadakan hubungan seks dengan seorang pembantu kanan lelakinya.

Beliau menyifatkan ia sebagai perangkap yang disediakan musuhnya.

Peguam Anwar, Sankara Nair memberitahu AFP yang dia akan memfailkan aduan kepada mahkamah yang membicarakan kes liwat Anwar berhubung artikel dalam media tempatan yang mungkin mempengaruhi perbicaraan kes itu yang masih berjalan.

Kebanyakan akhbar menyiarkan dakwaan WikiLeaks itu di muka depan masing-masing dengan akhbar harian berpengaruh, Utusan Malaysia menggunakan tajuk: "Agensi perisikan Singapura sahkan aktiviti liwat berdasarkan bukti risikan klinikal'.

Berita Penuh


0 comments: