Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, November 3, 2010

Kempen BN Untungkan PR?

UMNO kempen sampai rentung!!!


Teman tiba di opis lewat hari ni..
Ada masalah sikit malam tadi so pagi ni boss bagi masuk keje lewat skit

Macam biasa.. teman lepak kantin dulu..
Time rehat beb!10.30pagi!

Sambil minum-minum bersembang dengan kawan-kawan..
"apa cerita Galas bang? teruk betul Nik Aziz kena hentam!"

teman tak sure dari siapa suara tu..
Laaa.. dari mamat sorang ni rupanya...
Member teman sorang ni jarang sangat sembang pasal politik..
tak pernah pun!

"Aikk?? apsal tetiba sembang politik lak nih?? tak pernah-pernah?"
soal teman buat-buat terkejut..

"Teruk sangat bang.. Kot ye pun nak kempen.. jangan lah sampai hentam Nik Aziz tu.. orang alim.. 1Malaysia tahu..." hujahnya..

'Nak buat cemane bro.. tv depa punya.. kita tukang bayar bulan-bulan kat Sen heng jeee.."
jawab teman sedikit mengarut!

"hehehhe.. betul gak tuh! tapi jangan risau la bang.. ramai orang dah bukak mata dengan BN ni.." serius dia jawab balik..

"termasuk ko?" soal teman sinis..

"hehehehe sikit-sikit la bang.. eh! borang daftar jadi pengundi yang abang cerita tu ada lagi? bak mai saya nak isi.." ujarnya..

"Hah! elok benor la tu.. nanti aku bagi kat ko.. ko isi dan pass balik kat aku.. setel?"
"Setelll!"..

Lepas tu teman masuk opis..
sempat senyum kat member opis yang perempuan ni..
dok depan meja teman..

"Ko tengok berita malam tadi tak?" tetiba dia tanya teman..

"tengok.. aphal?" soal teman balik..

"Heran gak aku.. UMNO kata Nik Aziz bagi rasuah kat orang asli.." serius dia cakap..

"Nak buat cemane.. TV dia punya... kita bayar bulan-bulan kat Sen Heng dan astro jeee"
teman ulang lawak bodoh teman..

"Aku tak minat sangat politik ni macam ko.. tapi aku amik gak tahu skit-skit.. pada aku kalau UMNO tuduh orang lain, maybe aku leh fikir-fikir balik.. ini UMNO tuduh Nik Aziz! 100% aku takkan percaya!!!" agak marah hujah member opis teman nih!

"Huh! lagi semangat dari aku nampak?" sindir teman..

"Pada aku.. UMNO ni dah terlebih masak kempen ni.. bukan orang makin suka.. makin menyampah!.. " makin serius dia!

"Baguslah kalau ko dah nampak... InsyaAllah.. Allah akan bersama-sama orang-orang yang teraniaya termasuk la kita rakyat Malaysia nih!" ujar teman sambil tersenyum..

"Alhamdulillah..." bisik teman dalam hati..
sunsnake 03112010

3 comments:

Anonymous said...

Harap gorengan demi gorengan UMNO yang nampak macam masak elok...... rentung.

Anonymous said...

Dulu aku kagum jugak dengan Tok Guru korang tuh.Tak berani nak kata apa-apa. Tapi apa yang Mn Nor Idris cakap....huh korang kena ingatla sama. Lagipun Md Nor tu prof madya, akedemi Islam UM. Bukan calang orang.

budakbalun said...

bro anon 10:11am

Kalau nak ikut kelulusan..
rasanya takdelah jauh sangat..
Nik Aziz pun menuntut ilmu sampai ke Mesir..India..

memang teman dah dalami apa yang Md Nor cakap tuh.. dan kesimpulannya..
ntah ape bende yang dia cakap!
huhuhuhu