Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, October 21, 2010

Hek Eleh! UMNO Pertikai Duit Pemuda PAS?


Wakakakaka!

Tergelak teman bila baca yang UMNO Kelantan pertikai Pemuda PAS Kelantan berjaya beli bekas Bangunan UMNO Kelantan!

Wehhh!! Ketam marah Kancil jalan lurus!!

UMNO ingat dia kaki seleweng..
Semua orang pun seleweng macam dia laaa!!

Mungkin UMNO jarang dengar perkataan "kutipan amal"..
Mungkin UMNO jarang dengar perkataan 'Tabung Jihad"..
Mungkin UMNO tak pernah dengar pun perkataan 'infa'!

Yang UMNO biasa dengar "undertable"..
Yang UMNO selalu dengar "duit tepi"...
Yang UMNO nak sangat dengar "direct nego"!!!
Yang UMNO teringin sangat dengar 'mark up harga"!!!

Wakakakakakak!!
sunsnake 21102010

Dana Pemuda Pas Kelantan diguna beli bangunan UMNO Kota Bharu

KOTA BHARU 20 Okt. - Dewan Pemuda Pas Kelantan menjelaskan wang sebanyak RM4.5 juta yang digunakan untuk membeli Bangunan UMNO Kota Bharu daripada Datuk Zaid Ibrahim adalah hasil kutipan dana yang dilakukan sejak 10 tahun lalu di samping pinjaman bank.

Ketuanya, Abdul Latiff Abdul Rahman berkata, kutipan dana untuk memiliki bangunan tersebut dilakukan sejak Penolong Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan menerajui kepemimpinan dewan tersebut dan ia diteruskan secara konsisten sehingga sekarang.

Beliau berkata, pemilikan bangunan tersebut juga merupakan satu kemenangan moral kepada Pas apabila berjaya menawan bangunan UMNO selepas genap 20 tahun memerintah Kelantan hari ini.

"Tiga sebab kita membeli bangunan ini, pertama, lokasinya yang strategik, kedua, tawaran yang baik diberikan oleh Zaid dan ketiga, menawan bangunan UMNO adalah kemenangan moral yang besar kepada jentera Pas.

"Proses pembelian bangunan ini bermula sejak setahun lalu selepas Zaid menawarkannya kepada kami, kita juga terpaksa naik turun mahkamah beberapa kali bagi menyelesaikan masalah perundangan," katanya kepada pemberita selepas Majlis Penyerahan Kunci Bangunan Asy Syabab Point di sini hari ini.

Berita Penuh

Bangunan Umno (PWTC) dibina dengan duit rakyat?

Dalam berita Malaysiakini Wain:'Penyelewengan RM100 Bilion Dr Mahathir Disokong Bukti melaporkan bahawa bangunanUmno (PWTC) dibina dengan dana awam maknanya duit kita yang jadi rakyat yang lawan Umno turut difaraidkan untuk bina bangunan Umno yang berdiri megah ditengah bandaraya Kuala Lumpur.

Kata Barry Wain penulis buku 'Malaysian Maverick ': Mahathir in turbulent times yang mendedahkan penyelewengan yang dilakukan Tun Mahathir ;

Penyelewengan RM100 Bilion Dr Mahathir Disokong Bukti melaporkan bahawa bangunanUmno (PWTC) dibina dengan dana awam maknanya duit kita yang jadi rakyat yang lawan Umno turut difaraidkan untuk bina bangunan Umno yang berdiri megah ditengah bandaraya Kuala Lumpur.

Berita Penuh

0 comments: