Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, June 24, 2010

Pembaziran Sibu - Pusing ayat la pulak?


Aduyai...
Ada logik jugak la UMNO-BN seboleh-bolehnya tak mahu ada PRK Parlimen Batu kat Selangor ni..
Satu membayangkan berapa puluh juta pulak duit rakyat 'terpaksa' dihabiskan untuk me'rasuah' pengundi-pengundi..
Satu lagi membayangkan kekalahan yang akan dialami kerana Parlimen Batu ni kawasan bandar yang memungkinkan duit abis undi tak dapat!!!

Inilah dia gaya parti yang merasakan mereka sahaja yang mampu memerintah Malaysia..
orang lain tak layak!
bak kata seorang pemimpin UMNO suatu masa dahulu..
"Hanya UMNO sahaja yang mampu memerintah Malaysia!" cheh! Ptuih!!

Lagi satu adakah PM nak membodohkan rakyat Malaysia?

“Kerajaan tidak pernah menjanjikan program atau projek kepada rakyat semasa kempen pilihan raya di seluruh negara termasuk di Sibu,” katanya. “Program dan projek yang dilaksanakan semasa pilihan raya kecil dirancang oleh kerajaan terlebih dahulu sebelum pilihan raya kecil tersebut diadakan sama seperti di kawasan parlimen dan dewan undangan ngeri (DUN) lain di seluruh negara.”

Apa maksud ayat kat atas ni? sama-sama la kita fikirkan.. wakakakaka!
sunsnake 24062010

Najib: K'jaan belanja RM37.7 juta di Sibu
Jun 23, 10 6:53pm

Sejumlah RM37.7 juta dana dibelanjakan pada pilihan raya kecil Sibu, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam jawapan bertulisnya di Dewan Rakyat hari ini. “Bagi pilihan raya kecil Sibu, kerajaan meluluskan 107 program atau rancangan yang bernilai RM37.7 juta untuk dilaksanakan di seluruh kawasan parlimen itu,” kata Najib. Dana itu untuk dibelanjakan bagi infrastruktur fizikal, sumbangan dan bantuan tunai sertai program sosial. Menurut carta yang dibekalkan oleh Najib sejumlah RM28.7 juta dibelanjakan bagi sumbangan dan bantuan tunai semata-mata. “Kerajaan tidak pernah menjanjikan program atau projek kepada rakyat semasa kempen pilihan raya di seluruh negara termasuk di Sibu,” katanya.
Berita Penuh

0 comments: