Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Tuesday, June 29, 2010

Muhyiddin - Masalah apanya Selangor?


Kalau riak-riak Di Selangor ini dikatakan harus membuka mata rakyat Selangor,
bagaimana pula riak-riak yang sama seperti ini di Terengganu? Di Perlis?
Haruskan rakyat Terengganu dan Perlis juga membuka mata?
Wajibkah rakyat kedua-dua negeri ini menolak Kerajaan negeri masing-masing?

Azmin menggantikan Khalid Ibrahim sebagai Ketua PKR negeri. Apa masalahnya?
Di Perak dahulu, YB Nizar sebagai Menter Besar, bukan dia Pesuruhjaya PAS Perak!
Tiada masalah pun? Malahan, Nizar mempunyai lebihan masa untuk menumpukan perhatiannya kepada pentadbiran negeri. Nizar mentadbir dengan baik sehinggalah rampasan 'kudeta' Najib dan konco-konconya. Najib sendiri merupakan Ketua Perhubungan UMNO Perak ketika itu! Dimana Zambry sebelumnya?

Teman yakin selepas ini, Khalid Ibrahim akan lebih menumpukan perhatiannya kepada pentadbiran negeri dan ini adalah berita baik untuk rakyat Selangor!

Jangan samakan UMNO dengan parti-parti Pakatan Rakyat!
Menteri Besar UMNO memang tak perlu sibuk buat kerja kerana mempuyai kuasa media.
MB UMNO tidak perlu turun berceramah selalu kerana dia boleh guna radio, tv dan segala macam media utama negara!

Contohnya Khalid Ibrahim, lebih 2 tahun menjadi MB, Selangor FM ada bagi peluang kah kepadanya untuk bercakap di corong radio? Malahan studio Selangor FM sendiri berpindah ke Angkasapuri!

Tuan Guru Nik Aziz sendiri yang lebih 20 tahun menjadi MB Kelantan, dinafikan haknya untuk bercakap kepada rakyat Kelantan melalui radio Kelantan.

Kalau itulah yang dimaksudkan oleh Muhyiddin, maka perlulah dia semak balik negeri-negeri pemerintahan UMNO yang masih lagi berpengerusikan orang luar!

sunsnake 29062010

Krisis PKR harus buka mata rakyat Selangor

JAKARTA 28 Jun - Krisis kepimpinan dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) kebelakangan ini menjejaskan keberkesanan pentadbiran negeri Selangor yang akhirnya merugikan rakyat negeri itu, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin

Timbalan Perdana Menteri berkata, krisis berkenaan seharusnya membuka mata rakyat Selangor kerana ia jelas menunjukkan kepimpinan PKR bukan sahaja tidak dapat diterima rakyat, tetapi juga ahli-ahli parti pembangkang itu sendiri.

"Perkara ini seharusnya membuka mata seluruh rakyat Selangor, apa yang berlaku nampak jelas kepimpinan PKR bukan sahaja tidak dapat diterima rakyat, tetapi juga ahli-ahli mereka.

"Sejak beberapa bulan ini banyak isu yang jelas timbul, maknanya kepimpinan PKR tidak ada kesepakatan sehingga ganggu-gugat pentadbiran negeri dan rakyat akan rugi.

''Ia harus dijadikan satu iktibar, saya pasti rakyat Selangor mahu pembangunan dan pentadbiran lancar. Negeri termaju merosot hanya kerana parti tidak ada kemampuan mentadbir dan menjadi beban merugikan," katanya pada sidang akhbar semasa mengadakan lawatan kerja tiga hari di sini sejak semalam.

Berita Penuh

0 comments: