Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Friday, June 11, 2010

DAP terutama PKR, WAJIB berjiwa besar!


Teman sokong sangat usul yang diluluskan tanpa bahas oleh Muktamar Dewan Pemuda PAS ni..
Sememangnya YB-YB lompat ini benar-benar mengguris hati dan perasaan rakyat Malaysia yang telah bermandi peluh, mengalirkan darah memperjuangkan kemenangan mereka!

Dek kerana 1 orang yang kononnya menyangka kemenangannya adalah kerana kehebatannya bukan kerana rakyat, habis busuk nama Pakatan Rakyat!

Dan bukanlah satu rahsia lagi bahawa cadangan yang terbaik adalah semua kerusi-kerusi YB katak tadi digantikan dengan calon PAS untuk Pilihanraya yang akan datang!

PKR dan DAP wajib berjiwa besar didalam hal ini..
Jangan minta kerusi ganti pulak bila PAS dah bertanding kat situ!!!
sunsnake 11062010

Lompat parti: Pemuda PAS gesa formula kerusi Pakatan dikaji

June 11, 2010

KOTA BARU, 11 Jun — Dewan Pemuda PAS menggesa parti itu mengkaji semula perjanjian pembahagian kerusi ekoran tindakan wakil-wakil Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP keluar parit, perkembangan yang disaksikan sepanjang dua tahun ini.

Usul itu dibawa oleh Dewan Pemuda PAS kawasan Balik Pulau, Pulau Pinang.

“Perjanjian pembahagian kerusi dikaji semula atas dasar isu melompat parti,” kata usul itu yang diluluskan lewat malam ini.

Usul yang diluluskan tanpa bahas ini menyebut, Dewan Pemdua PAS mengambil berat perkembangan terdapatnya ramai Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) parti rakan-rakan Pakatan Rakyat melompat parti.

Malah menurut usul itu, tindakan melompat parti boleh menyebabkan imej Pakatan Rakyat terejas dan kesan melompat parti telah menyebabkan kejatuhan kerajaan negeri Perak, yang menteri besarnya ketika itu merupakan wakil PAS.

Jentera pilihan raya akan menjadi lemah akibat perbuatan lompat, kata usul itu lagi.

“Hanya Ahli Parlimen atau Adun daripada PAS sahaja yang tidak melompat parti,” kata usul itu menjustifikasikan keperluan tindakan tegas menangangi masalah lompat parti dalam Pakatan Rakyat.

Berita Penuh

0 comments: