Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, May 6, 2010

Munafiknya UMNO Perak!


UMNO Perak menuduh DS Nizar sewaktu menjadi MB dahulu sebagai boneka cina kerana meluluskan tanah yang jauh lebih sedikit kepada cina-cina miskin berbanding jumlah tanah yang lebih besar kepada melayu-melayu miskin.

DS Nizar meluluskan tanah-tanah Kampung Baru untuk kaum cina miskin dimana tanah-tanah itu hanyalah seluas rumah-rumah mereka. Semua orang tahukan betapa rumah-rumah cina di Kampung-kampung Baru hanyalah bersaiz kecil? Sedangkan tanah-tanah yang diluluskan buat kaum melayu iaitu di kampung-kampung atau perumahan tersusun jauh lebih besar! Terbukti sewaktu teman berkempen di PRK Parlimen Bukit Gantang iaitu di Dun Trong, ada melayu yang mendapat tanah seluar 1/2 ekar! Ini tidak pula dijelaskan oleh UMNO diwaktu itu?

Hakikatnya, kini UMNO Perak melalui MB Haramnya DS Zambry pulak yang terbukti memang menjadi barua cina MCA! Dengan bersahaja mengumumkan peruntukan RM50 ribu kepada setiap bahagian MCA di negeri ini! Sepanjang DS Nizar menjadi MB, belum pernah dia meluluskan apa-apa peruntukan kepada mana-mana parti termasuk DAP! Apatahlagi PAS dan PKR!

Moga laknat Allah SWT kepada Barisan Nasional Perak terutamanya UMNO yang sangat-sangat khianat kepada bangsanya sendiri!
sunsnake 06052010

APA WAJARNYA MCA BAHAGIAN SELURUH PERAK DIBERI PERUNTUKAN KERAJAAN NEGERI

Tuesday, May 4, 2010

Sewaktu PR memerintah Perak, UMNO menjaja merata kampung kononnya Hj Nizar boneka DAP, kuda tunggangan Cina, gadai tanah orang Melayu bagi kat Cina, mengabaikan Sekolah Agama Rakyat sebaliknya membantu Sekolah-sekolah Cina, bagi peruntukan kepada kuil, tokong dan gereja dan macam-macam lagi tohmahan dan fitnah.

Hari ini Kerajaan BN Negeri umum peruntukan RM 50 ribu kepada setiap MCA Bahagian seluruh Perak untuk tujuan pembangunan.

Saya percaya rakyat Perak mempertikai tindakan Kerajaan Negeri memberi peruntukkan RM 50 ribu kepada setiap MCA Bahagian bagi tujuan pembangunan. MCA adalah sebuah parti politik yang telah dikecundangkan oleh DAP Perak. MCA hanya menang satu kerusi di Perak.

Apa kewajaran MCA diberi keistimewaan begitu sekali oleh Kerajaan Negeri Perak. Projek-projek pembangunan kecil biasanya diperuntukan melalui wakil-wakil rakyat dan pejabat daerah.

Sewaktu PR memerintah Perak, PAS, PKR dan DAP tidak pernah diberi peruntukan untuk tujuan pembangunan. Kerajaan PR memberi peruntukan RM 200 ribu setahun kepada wakil-wakil rakyat, manakala di setiap DUN yang tidak diwakili oleh wakil rakyat PR, kerajaan melantik Penyelia DUN untuk menyalurkan peruntukan tersebut.

berita penuh

0 comments: