Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, March 10, 2010

Ceramah dalam rumah pun salah??


Apa la nasib jadi pembangkang kat Malaysia ni..
ceramah dalam rumah pun salah..
walaupun sebenarnya tak salah..
cuma Polis Malaysia ni standard chartered laaa..
cukup-cukup fobia bila ada ahli-ahli UMNO yang buat report!
Memang tak cukup tanah depa pi buat tindakan!

Tambahan kalau yang buat report tu Ketua UMNO Bahagian!
Macam la Ketua UMNO tu yang bayar gaji Polis!
Macam la Ketua UMNO tu boleh ampunkan dosa depa!
Macam la Ketua UMNO tu boleh kompomkan depa ke syurga!

hmmm... Polis..Polis..

Tak lama lagi ada Himpunan ANAK di sebuah Felda di Hulu Selangor..
Harap Polis Hulu Selangor tak 'meroyan' masa tu..
Mana la tahu ada pulak ahli-ahli UMNO Hulu Selangor ni buat report yang mengarut-ngarut!

sunsnake 10032010

Mazlan Aliman ditahan reman
Mac 10, 10
4:20pm
Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman hari ini ditahan reman sehingga esok berhubung siasatan terhadap laporan polis yang mendakwa berlaku pencerobohan jenayah di sebuah kawasan rancangan Felda. Hakim mahkamah majistret Raub, Siti Hajar Mustaffa mengeluarkan perintah tersebut hari ini.

Mazlan yang juga ahli jawatankuasa PAS pusat ditahan di ibu pejabat polis daerah (IPD) Raub, Pahang. Peguam Haris Abdullah berkata beliau percaya anak guamnya ditahan untuk siasatan mengikut Seksyen 441 Kanun Keseksaan atas dakwaan melakukan pencerobohan itu ketika mengadakan sesi dialog dengan peneroka semalam.
"Polis kata Mazlan disiasat di bawah Seksyen 445 (Kanun Keseksaan) tetapi seksyen itu tidak menyebut kesalahan kerana ia seksyen hukuman," kata Haris ketika dihubungi Malaysiakini hari ini. Tambahnya, Mazlan ditahan pada kira-kira jam 11.30 malam tadi selepas diambil keterangan oleh polis di IPD tersebut. "Dia ditahan selepas membuat satu laporan polis di balai yang sama," katanya lagi. Haris berkata, Mazlan membuat laporan berhubung satu kekecohan yang berlaku di tempat Mazlan mengadakan dialog dengan peneroka Felda Lembah Klau.

"Dialog itu diadakan di dalam sebuah rumah. Pemilik rumah itu sendiri yang pelawa beliau adakan dialog di situ, jadi dia tidak perlukan permit. "Kemudian berlaku kekecohan apabila datang seorang pegawai Felda untuk halang dialog tersebut," katanya mengulas kejadian yang berlaku pada kira-kira jam 3.30 petang semalam.

berita penuh

0 comments: