Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, February 15, 2010

RM2400 kena lambung tingkat 14! RM2 juta?

Ini Teoh Beng Hock,dia orang kuat Pakatan Rakyat Selangor, dia ditahan...
dan ditemui mati semasa didalam tahanan SPRM!

Ini SU Politik Menteri UMNO Tasek Gelugor.. Dia hanya ditahan SPRM


Perghh..
Kalau lah mamat ni orang PR.. kompom dah kena lambung lebih dari tingkat 14!
Idakpun dah peluk tiang api dan kena tarik dek SPRMNO(SPRM+UMNO).

Nasib baiklah mamat ni orang kuat UMNO.. so satu jabatan dengan SPRM..
Kalau idakkk!! Heyyy!! Mau dari Jambatan Penang tu dia kena lambung bang non oiii!!

sialan punya SPRMNO!
Kalau ada lagi makcik-Pakcik Felda tak nampak lagi tak tau laa..
Kalau ada ahli-ahli PEKIDA tak nampak lagi tak tau laa...

Kalau ada cikgu-cikgu tak nampak lagi tak tau laa..

Memang dilahirkan ke dunia ni untuk kena tipu dengan UMNO laaa..

Bila la melayu nak jadi pandai..

Usahkan nak jadi pandai..

Belajar jadi pandai pun payah!
Selagi percaya dengan Utusan dan Tv3...

sunsnake 15022010

Yang ditangkap itu Hasbie Satar, S/U Nor Mohamed Yakcob.

Ini merupakan Setiausaha ke Dua Mohd Nor Yakcob yang ditahan SPRM (Seteru Pakatan Rakyat Malaysia) berhubung kes rasuah atau penyalahgunaan kuasa selepas Dato Norza Zakaria.

S Setiausaha Politik kepada Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcob, Hasbie Satar (gambar) ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam kerana didakwa memiliki kekayaan tidak munasabah dalam tempoh singkat perkhidmatannya.

Menurut sumber terdekat SPRM, Hasbie masih ditahan untuk siasatan lanjut namun tidak dapat dipastikan sama ada beliau telah diambil keterangan atau pun tidak.

Hasbie yang bertugas di Unit Perancangan Ekonomi (EPU) berkhidmat untuk Nor Yakcob sejak April tahun lalu semasa menteri tersebut memegang portfolio Menteri Kewangan Kedua di bawah pemerintahan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

“Siasatan telah mula dijalankan sejak tahun lalu lagi selepas dakwaan menyatakan Hasbie memperoleh kekayaan tersebut melalui wang sogokan bagi meluluskan projek-projek yang bernilai jutaan ringgit,” kata sumber itu kepada mStar Online di sini hari ini.

Sebelum ini, The Star melaporkan SPRM sedang menyiasat seorang setiausaha politik kepada menteri kanan yang didakwa memiliki kekayaan dalam masa yang singkat.

Sementara itu, SPRM dilaporkan turut memperoleh perintah untuk membekukan beberapa harta milik Hasbie serta akaun banknya bagi membantu siasatan di bawah Akta Pengubahan Wang Haram.

Selain itu, SPRM turut menyita empat buah kereta mewah dan empat buah rumah mewah yang dipercayai kepunyaannya yang berusia lewat 30-an. Semua harta tersebut dipercayai terletak di kawasan Lembah Kelang.

Sumber memberitahu, siasatan sebelum ini turut mendedahkan bahawa beberapa aset miliknya telah dibeli menggunakan nama pihak lain, dipercayai menjadi proksinya.

Tambahnya, pemilik berdaftar kepada aset tersebut akan dipanggil SPRM untuk disoal siasat.

Sementara itu, usaha untuk menghubungi Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Mohd Shukri Abdull untuk mendapatkan pengesahan mengenai kes tersebut sehingga kini gagal.

sumber - mstar

0 comments: