Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, February 24, 2010

Bukan tak nak debat, tapi tak nak debat..


hehehehe..
kawan-kawan semua analisis la sendiri ayat 'penakut' puak-puak belaan UMNO nie..
Ayat 'menolak' Pemuda UMNO teman dah ulas tadi...

Kesian sebenarnya mengenangkan puak-puak nie..
InsyaAllah, moga mereka (GPMS) ini sedar siapa sebenarnya UMNO nie..

sunsnake 24022010

GPMS: Debat dengan Pakatan tidak bantu orang Melayu

PULAU PINANG, Feb 23 — Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) menyifatkan pelawaan pergerakan Pemuda dari parti-parti pakatan pembangkang sebagai sesuatu yang tidak berfaedah kerana langkah itu tidak akan mengubah nasib orang Melayu di Pulau Pinang.

Setiausaha Agungnya Zambri Mohd Isa berkata kerajaan pakatan pembangkang yang meneraju negeri itu sepatutnya menganjurkan dialog dan mencari penyelesaian kepada masalah yang dihadapi oleh orang Melayu di situ.

“GPMS berbesar hati dengan pelawaan Pemuda parti-parti pembangkang itu tetapi berdebat bukanlah cara penyelesaian terbaik dalam menangani permasalahan itu,” katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.

Beliau berkata, GPMS juga masih menunggu jawapan daripada Ketua Menteri Lim Guan Eng mengenai permintaan untuk berbincang secara bersemuka berkenaan pembelaan orang Melayu Pulau Pinang di bawah kerajaan pakatan pembangkang yang diketuai DAP itu.

“Kami telah menghantar surat pada 4 Feb lepas tetapi setakat ini masih belum mendapat sebarang maklum balas,” katanya.

Semalam Pergerakan Pemuda dari DAP, PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di negeri itu mempelawa Pergerakan Pemuda Umno dan wakil Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang memperjuangkan orang Melayu untuk menyertai debat terbuka anjuran mereka pada 7 Mac ini. — Bernama

0 comments: