Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Friday, November 13, 2009

Inilah Nasib Islam di tangan Melayu Malaysia..


Disuatu negeri di Malaysia yang Pengarah Jabatannya Islamnya totok UMNO dan buta tuli tahap tahyul dengan keindahan Islam..

Jais: Bukan kerana mereka Wahabi
Abdul Rahim Sabri
Nov 13, 09
4:25pm
Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menafikan ketujuh-tujuh ilmuwan Islam yang tidak diberikan tauliah, seperti yang dibangkitkan di DUN Selangor semalam, disebabkan mereka menganut aliran Wahabi.

Ketua penolong pengarah Bahagian Dakwah Jais, Ahmad Zaki Arshad berkata, permohonan mereka ditolak kerana "tidak mengikut prosedur mengisi borang".

"Borang yang diisi mesti disokong oleh ketua jabatan sekiranya berkerja kerajaan atau penghulu. Kita beritahu siapa yang boleh beri sokongan,” katanya kepada Malaysiakini hari ini.

"(Permohonan mereka) ini penyokongnya adalah (ADUN Hulu Kelang) YB Saari Sungib. (Cara) itu tidak mengikut peraturan.

"Kalau pekerja swasta, bosnya yang kena tandatangan, supaya kita boleh rujuk dengan ketua jabatan sekiranya berlaku apa-apa." berita penuh

Disuatu tempat tak jauh darinya pulak!

Tasha mahu terus perkasa lagu asli


NURNATASHA (dua dari kiri) terharu dan terkejut dengan kemenangannya sewaktu menerima hadiah daripada Dr. Rais Yatim sambil diperhatikan isterinya, Masnah Rais (kanan) dan Norliza Rofli (kiri).

MERANGKUL gelaran juara sulung pada Pertandingan Mencipta Lagu Asli 2009 malam Ahad lalu, sememangnya cukup mengejutkan Nurnatasha Shazlia Rosli.

Masakan tidak, dia merupakan satu-satunya peserta wanita dan yang paling muda menyertai pertandingan itu berjaya menewaskan komposer senior termasuk bapanya sendiri, Rosli Md. Kasa atau lebih popular dengan nama pena Rosli Selasih.

Apatah lagi, pertandingan ini merupakan penyertaan pertamanya dalam mana-mana pertandingan penciptaan lagu buat gadis berusia 19 tahun itu.

"Jujurnya memang saya tidak percaya apabila diumumkan sebagai juara dan perasaan untuk menang itu lebur sebaik sahaja pengacara mengumumkan pemenang tempat ketiga.

"Tetapi apabila pengacara mula memberi gambaran bahawa juaranya adalah daripada generasi muda, keyakinan mula kembali meningkat sedikit.

Inilah nasib ilmuan Islam di tangan melayu.. Amat bangsat lagi menjijikkan UMNO Melayu ini..

2 comments:

YANG GAMBI said...

Salam, tulah keraj awak, asyik nak maki hamun orang..... bukan ke JAIS Selangor di bawah bidang kuasa 'pakatan rakyat' Dr Hasan Ali sebagai Exconya.......

Cermin-cerminlah diri dulu sebelum menghina orang lain..... jangan selalu mengeluh dengan pemerintahan kerajaan Melayu..... tuan lebih suka komunis ke memerintah ?

budakbalun said...

W.salam..
Memang JAIS sepatutnya bawah exco Agama.. Malangnya terlalu pekat UMNO pegawai2 atasannya terutama si khusrin tuh!

teman tak suka komunis memerintah!
Dan teman tak suka UMNO memerintah!

gheti?